Det kommer ALDRIG att slå

Nu förstår jag varför man inte blir förkyld oftare.
Det suger ju!!!
Synfältet dras ihop, munnen ställer sig i halvöppet läge som på en idiot, hörseln sätts ned och man kan inte säga en halv mening utan att hosta upp två eller ibland tre inre organ.

Dessutom nedsätter en förkylning i standardutförande orken och viljan att ta tag i viktiga hushållsgöromål som att städa inför föräldravisitation längre fram i veckan. Och som om det inte vore nog så slänger vi in en kraftigt sänkt sannolikhet att få bli tillåten att delta i lilla Toras välkomstkommitté på torsdag kväll. Slå till nu, imorgon kan det vara förkylt..jag menar för sent!

I kväll har jag ätit 5 apelsiner. (Dock inga satsumas, kannibalism ligger inte för mig.) Får se om det hjälper.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter inte så muntert. Men föräldravisitationen avlöper nog utan problem, de tycker givetvis synd om sin lille pojke som är så sjuk att han inte ens har orkat städa som han brukar ;) Och lilla Tora får du ju träffa en annan gång, och då är du den enda nya människan just då, istället för att trängas med alla åh-ande och så söt hon är-utbristande släktingar som bara skrämmer det stackars barnet som precis har kommit till sin nya omgivning.
/Lialia
PS. Tack för att du är inte bara rolig utan också pålitlig! Här finns alltid något nytt att läsa.

2007-12-04 @ 09:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0