Fars dag

är det ju idag!
Jag hade den stora glädjen att gratulera bror min på densamma nyss. Han och jag har växt upp i ett hushäll där det här med Mors dag och Fars dag bagatelliserades å det grövsta. Över huvud taget så fick vi lära oss att stå emot kommersialismen och istället följa gamla invanda traditioner. En inte helt förkastlig samhällsåskådning.
I vårt barndomshem åts det minsann inte semlor (eller som det hette där, fastlagsbullar) förrän efter fettisdagen och absolut inte efter palmsöndagen!
Granen kläddes (och kläs) inte före lilljulafton och pepparkakor hör endast december och januari till!

Så här sitter jag med ett glas julmust och känner hur jag revolterar. Nu ska jag bara ringa faderskapet och gratulera också, bara för att retas.
Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0