HUNDrade inlägget

Mitt hundrade inlägg. Ojoj.
Och det kommer att handla om hundar. Nu har riksdagen beslutat attt man kan beläggas med hundförbud. Var var den lagstiftningen när Leia flyttade in?

Här i Sverige har folk så stora hundar. Nere i Belgien gick alla människor omkring med fånigt pluttiga hundar. En gång såg jag en hund på Grand Place som var så liten att den halkade ner med tassarna i gatstensskarvarna. De enda som hade stora hundar i Belgien var uteliggarna. Och pitbullarna såg man aldrig.
Å andra sidan använde belgarna ytterst sällan koppel eller bajspåsar. Min galpal Vera K, som är både vacker och klok och hundägare, har fått både konstiga blickar och applåder efter att hon plockat upp efter sin cocker spaniel Atlas, som är en av Belgiens största hundar.

Belgare är inte kloka. Men dom äter god mat och har acceptabelt väder.

Kommentarer
Postat av: matilda

grattis till jubilariet när det blir det femhundrade så vill jag se champange:)

2007-11-23 @ 17:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0