Jag - ett Scrabbleproffs?

En trogen läsare jag har undrade om jag skulle bli Scrabble-proffs nu, och inte långt därefter blev jag det. Tänk ändå. Fast 400 spänn för en andraplats i SM, pengar som endast får användas till Scrabble-relaterad verksamhet, gör inte att man hoppar av sitt dagliga jobb. Så var lugna, det är inte såna planer jag har när jag lämnar luren i kundtjänst. Det hela är egentligen ytterst odramatiskt, jag har fått en ny plats helt enkelt.

Men tänk ändå om man kunde livnära sig på att spela Scrabble på svenska! (De av mina läsare som till äventyrs inte vet vad Scrabble är får helt enkelt googla.) Åka runt i landet och uppvisningsspela på gallerior och Scrabble-barer (hade det funnits en proffscirkus hade det naturligtvis funnits fler Scrabble-barer än Soft) och SM skulle kunna spelas i Globen!
Tänk er ett knäpptyst, fullsatt Globen 2017. Det är SM-final. Alla i publiken har små headset på sig och i dessa hör man sammanbitna kommentatorer:

- Ja du, Stefan, nu har Johan PRLJSK och blank på stället och läget verkar ju ganska hopplöst. Uppsaliensaren leder med 78 poäng. Berner behöver en rullning nu.
- Ja Greger, Domert stängde ju tidigt till högersidan av brädet med några snygga förkortningar och har sedan matat två- och trehakningar matchen igenom. Inget skönspel men effektivt.
- Berner kastar febrilt om brickorna på stället....han stönar en del, Stefan?
- Ja, det är han ju rätt känd för. Vi minns ju alla när han skrämde David att syna RONDA i kvarten i Scandinavium-SM 2015 bara genom att fnysa.
- Jo, men 2015 spelade de ju fortfarande med plastbrickor. Nu händer det nåt, Berner har rest sig upp, det verkar som han är på väg att göra ett drag, där far handen ner mot stället......JAG TROR INTE DET ÄR SANT! Han rullar! Var hittade han det läget? PRåLSJ(U)K?
- Ja, det är ju  oerhört snyggt, Greger. Hakningen med ett Å i slutet på VARP är nästan snyggare än själva rullningen. Men är den godkänd? Domert synar, fast det ser ut som han redan gett upp...den finns! Och på det går Berner ut och vinner matchen! Och publiken formligen exploderar!
- Ja, det här har dom ju väntat på i många år.
- Vilket SM det har varit, vilken folkfest! Fast inte ens i år kom vi undan huliganerna.
- Nej, det är synd att en liten klick ska förstöra för så många. Utanför Globen i kväll så har polisen fått arrestera flera supportrar som diskuterat fetstil kontra grundform och t o m några som ifrågasatte att EHO inte är godkänt längre. Att de aldrig ger upp!
- Men det får vi glömma nu. Titta, där kommer den nye mästarens fru för att gratulera.
- Ja, det kommer bli en festlig kväll hemma hos paret Berner-Gynning ikväll....

Et cetera, et cetera.
Tyvärr faller hela scenariot på att om det vore pengar med i spelet så skulle förmodligen alla andra träna mycket hårdare och jag skulle inte ha en chans i alla fall. Annars är ju visionen rätt så plausibel, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Mirami

Haha, tack för den, behövde lite uppmuntrande :)

Fast själv är jag nog nöjd med lite mindre SM-folkfester, blir inte så mycket mingel i Globen eller man lär inte hitta rätta personer åtminstone. Och tänk vad nervöst det skulle kännas att sitta där och spela SM-final inför så många personer, det skulle jag inte klara. Som om jag nu annars skulle spela SM-final ;)
Paret Berner-Gynning, så du har bestämt dig vem du ska vara sambo med om 10 år :)

2007-11-08 @ 22:54:42
Postat av: Trogen läsare

Du har satsat på fel språk loser, en andraplats i Scrabble-VM hade gett dig 40 000 spänn.

2007-11-09 @ 00:11:18
Postat av: Banjo

TS:
Berätta något jag inte vet. :)

2007-11-09 @ 08:10:56
Postat av: :-D

Hahaha, bästa jag läst

2007-11-09 @ 09:44:06
Postat av: Herr kassören

Kom jag femma det där framtida SM:et också? Eller hade jag som ekonomichef för Svenskt scrabble AB (bolagiserat 2012) varit så överlupen av arbete att med de 100 miljoner kronorna i balansomslutning att jag inte hunnit träna de nya treorna och fyrorna i SAOL15???

2007-11-09 @ 15:11:11
Postat av: alter

Haha! :-D

2007-11-09 @ 21:05:49
Postat av: Andreas

Jag längtar redan till 2017!!! Men inte ska du behöva vänta så länge med att bära hem SM segern? Eftersom alla vet att jag innan 2017 har vunnit SM!

kram

2007-11-11 @ 12:49:23
URL: http://scrabblegeek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0