Luciakandidater tillverkas i fabriker?

Jag tog City till nåder igen. Det är svårt att bryta gamla vanor.
Nu har vi kommit till den här tiden på året då luciakandidaterna börjar presenteras. Som vanligt ser dom klonade ut och har åsikter som får en centerpartist att verka som rena Bert Karlsson.
Som exempel så har alla tjejerna fått frågan om hur deras drömresa ser ut, och alla hittills har beskrivit en resa dom redan gjort!?! De stackars töserna är bara 18 och deras drömmar är redan upplevda och slut. Tragiskt!

Min favorit hittills är Nina som på frågan om framtidsplaner svarade att hon vill bli operasångerska och ha jättemånga gulliga barn. Stackars Nina, de där två karriärerna är oftast väldigt svåra att kombinera. Hennes drömresa var för övrigt till Turkiet, "för där kände hon sig hemma". Okej, håll in hästarna nu, låt inte drömmarna skena iväg för vilt!

Imorgon hoppas jag på följande intervju:

Ålder: 18 år
Jag är: lite sådär lagom dumglad
Det gillar jag med Stockholm: man kan hitta vilken snabbmat som helst, inte bara pizza eller burgare.
Viktigt i livet: familjen, vänner och kampen mot utomjordingarna
Luciatradititionen: vi brukade fyllelussa på högstadiet, det var fett.
Gör du just nu: doh, jag fyller ju i den här enkäten ju!
Intressen: bli lucia och sen rida på den framgångsvågen
Musikalisk bakgrund: sjungit i kör och spelat "Helan går" i armhålan på kräftskivor.
Om att tävla i sång: Alltså, Amanda bara måste vinna Idol!
Drömresa: Narnia
Beundrar: Mina föräldrar är bra, men Robert Aschberg kommer alltid att vara nummer 1
Favoritlåt: En kväll i juni av Lasse Berghagen. (Annars är det mest en massa Joddla me' Siv.)
Favoritdjur på Skansen: Oj, jag vet inte vilken av spindlarna jag ska välja....
Smultronställe i Stockholm: Soft Bar & Kök på tisdagar.
Framtidsdröm: Nån dokusåpa skulle vara coolt, och sedan astronautexamen!

Kom igen nu, Ida Brännström, gör mig inte besviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0