Välkommen till Norsborg!

När du är nyinflyttad blir du välkomnad på alla möjliga sätt. Radiotjänst hälsar glatt att man ska tänka på att betala TV-licens, hyresgästföreningen tycker att du skulle passa perfekt i deras medlemskrets och vårdcentralen erbjuder dig en förhoppningsvis kompetent husläkare. Och inte mindre än tre olika tandläkarkliniker lockar med billiga rotfyllningar, det är bara att skicka in ett svarskort så slår de in tänderna på dig.

När jag flyttade in i Norsborg för ett och ett halvt år sedan möttes jag av inte en utan två mottagningskommittéer. Den ena bestod av tre meterhöga småkillar i lustiga kepsar som livligt berättade om hur de olika familjerna i huset var släkt med varandra och den andra kommittén bestod av tre frodiga tanter som först bjöd in mig till gårdsfest och sedan frågade om jag var singel. När jag sa att jag var det sa de att det var ingen fara, det skulle de nog fixa.

Jag väntar fortfarande, Sussie. Kom igen nu, fixa!

För ett par minuter sedan ringde tandläkaren och sa att de fått mitt svarskort. Snacka vårdköer, tur att man har några tänder kvar att slå ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0