Att stjäla godis från små barn

Tack vare mig går två små barn i Stockholm miste om att se Djungelboken på DVD i kväll.
Jag blev trea i en Scrabble-turnering idag. Kul med ett styrkebesked inför SM, även om det inte kommer att spela någon roll att man drog bokstäverna AEINRST idag när man drar HGHRDDN i Örebro om 2 veckor.
Men rullkänslan satt som den skulle med 7 fullträffar där tRER(A)DIG var guldkornet, och jag fick äntligen nöjet att klämma åt två "spöken", Elof och Maria. Dessutom kan jag fortfarande ståta med att själv vara ett spöke för stackars Henning som idag kom närmare än nånsin, men fälldes av en försmädlig STUvARE.

Turneringen kunde följas via hemsidan www.scrabbleforbundet.se m h a en ny live-funktion som testades inför SM. Alla som vill kan alltså surfa iväg till denna sida 2-4 november och följa hur det går för mig och alla de andra. Allra bäst följer man dock spektaklet på plats förstås. Eller här, jag ska försöka vara så flitig som det går.

Djungelboken låg på prisbordet när jag kom fram för att välja. Eftersom påven råkar ha en väldigt rolig hatt tog jag den. Den fjärdeplacerade småbarnsmamman som då fick välja en burk med indiskt te istället målade upp en väldigt sorglig bild om hur hon berättade för sina barn hur en elak farbror tagit deras film. Sånt är livet, kids!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0