Min middag med Martin

Ju större stjärna desto längre objektiv.
På väg till lunch idag fick jag se det längsta kameraobjektiv jag sett utanför en idrottsarena. Monstret satt på en så pass flashig kamera så man kunde lätt förstå att fotografen var professionell. Objektivet tydde på att han antingen skulle fotografera extrema närbilder eller rörliga föremål på långt avstånd. Däremot var objektet för fotograferingen varken långt bort eller extremt detaljrik. Det rörde sig om vanlig porträttfotografering av en tunn, liten, skäggig kille som tryckte sig mot ett kravallstängsel och hade han inte öppnat munnen så hade jag aldrig förstått att det var Martin Stenmarck. Och han som ser så stor ut i TV! Fast de kanske använder såna där överdimensionerade objektiv då också...
Om Martin är så liten, hur små är då andra artister? Och hur liten är Nanne Grönwall? Det måste ju finnas lekskolebarn som är större än henne!

Eller heter det större än hon.....?

Mötet föranledde dock en diskussion bland mitt lunchsällskap om saker att säga för att plocka ner Martin Stenmarck på jorden, ifall det skulle behövas. Det naturliga vore: "Du ser mycket större ut i TV." eller "Du, hur gick det i Eurovision egentligen?" men min kollega Ewa kom ändå med den bästa:

"Du ser bekant ut, var har jag sett dig någonstans? Jovisst, var du inte med i Roomservice???"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0