Premiär

Det här hade jag ingen aning om förut, men det verkar vara julmustpremiär den här veckan.
2007 års julmust släpptes i affärerna i går och efter ett första smakprov så verkar de ha lyckats i år med.

I min kvartersbutik, som är lite sådär vad gäller bäst-före-datum och dylikt, kunde man även köpa Sommarmust och Påskmust. Ett lysande tillfälle att jämföra de tre! Julmust bara måste vara godast, tycker man ju vid en första reflektion.
Men mustkännare jag talat med hävdar att must bara blir bättre av att vara lite gammal. Ju äldre desto bättre. Får väl smita ner till affären igen och rota lite. Det skulle inte förvåna mig om jag hittade både 2006 och 2005 års årgångar. Med ett patinerande dammlager över....

Sen går man hem, tar fram mustkupan, sätter på Hej tomtegubbar (eller möjligen Höga berg och djupa dalar) för att komma i rätt stämning, pyntar med en grankotte och läser Tomten av Viktor Rydberg..

God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0