Snillenas softa spekulationer

Min gal-pal Vera Kljajevic, som är både vacker och klok, påstod i ett svagt ögonblick att jag är ett geni.
Glädjande nog inträffade detta svaga ögonblick i direkt anslutning till att hon hade läst vad jag skrivit i den här bloggen. Sånt värmer.

På tisdagar (som det är idag) träffar man mig på Soft Bar & Kök från 18:00 där jag och stora delar av Stockholms Scrabble-elit (där hindrade min blygsamhet mig från att sticka in ordet "övriga" på lämplig plats) för en kvälls förundrelseväckande beteende. Vi brukar vara 15-20 stycken som invaderar detta vattenhål i hörnet Malmskillnadsgatan-Mäster Samuelsgatan där vi slår upp våra bopålar och spelplaner och sedan nördar oss igenom kvällen till övriga gästers fascination. Fantastiskt roligt! Alla är välkomna att prova. Det finns inte mycket i världen som gör två personer så diskussionsvilliga som ett ifrågasatt ord på ett Scrabble-bräde.

Jag har höga förhoppningar om aftonen. I helgen har jag haft ett otroligt flyt på www.betapet.com och fått ut rullningar som OVISPAD, OmMÅLAD, (T)äLTMÖTE och sist men inte minst FYLLEST. I sista fallet var det minst sagt synd att det inte låg ett fritt FE på brädet. Det är ju aldrig fel med en FYLLE(FE)ST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0