Språkets största utvecklare

Idag mottog jag vad våra kära kvällstidningar förmodligen skulle kalla ett hatmejl från en läsare som  rasar mot att jag inte skrev något igår och hånar mig för min lättja. Jag säger bara en sak: Coolt. :)

Aftonbladets nätupplaga lanserar idag begreppet MATLJUGET och jag känner på mig att en klassiker har fötts. Snart kommer kvällspressen att avslöja skatteljuget och bredbandsljuget och jag ser verkligen fram emot det första nakenljuget!

Ebba von Sydow: "Det är inte jag som är naken på bilderna". ProVimal-rörelsen erkänner nakenljuget.

Jonas Hassen Khemiri och Jens Lapidus kan slänga sig i väggish. Kvällspressen och speciellt Aftonbladet är den största språkutvecklaren just nu. De har antagligen fått blodad tand efter att nakenchock kom med i SAOL. Keep on the good work, men försök att hålla orden på en lagom längd av 7-8 bokstäver.

"De vackraste orden är de läggbara." - gammalt Scrabble-ordspråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0