Dagens avslöjande

I dagens City varnar tullen för billiga märkeskopior som tydligen väller in över gränserna. Kopiorna ser ut precis som originalen, det kan vara en söm eller någon annan liten småsak som avgör.
Ett: Tänk vad man måste kunna för att vara tullare nuförtiden! Förr behövde man bara kunna se om fyllot som raglade av Finlandsbåten såg skyldig ut eller inte, nu behöver man kunna hur lång stygnlängd det är på Armanis symaskiner.
Två: Om jag vore piratkopierare så skulle jag inte vara så förfärligt klumpig så jag missade en så relativt iögonenfallande detalj på mina kopior.

Sist i artikeln kommer tullarna med vad de anser vara det vidrigaste i hela saken. Det har tydligen hänt att de i vissa kopiejackor funnit spår av slaktavfall!
Nå, Sveriges Tullverk och Citys reportrar: Hur tror ni annars att dun i dunjackor kommer till? Tror ni att det finns speciella dunfarmar där gäss och andra fåglar får gå och rugga i godan ro och sen kommer det en liten gåsherde och sopar upp alla dunen och stoppar i jackorna? Eller tror ni att de klipper gässen ungefär som får och att sen gässen spatserar iväg glatt förvissade om att dunen växer ut igen?

Dun ÄR slaktavfall. Om det inte rör sig om konstgjort dun förstås. Eller kaveldun.

Kommentarer
Postat av: fröken M

"Hur tror ni annars att dun i dunjackor kommer till? Tror ni att det finns speciella dunfarmar där gäss och andra fåglar får gå och rugga i godan ro och sen kommer det en liten gåsherde och sopar upp alla dunen och stoppar i jackorna?"

något av det överlägset roligaste jag läst på ett tag! jag hoppas innerligen att tullverkets personal och citys reportrar läser dethär inlägget..!

2008-04-11 @ 23:02:32
Postat av: Orne

Jag vill tro på teorin om dunfarmar... (samt den om tomten)

2008-04-12 @ 10:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0