Fröken Desperatia Bindgalen, del 3

Varken dagen därpå eller på torsdagen, vilka i och för sig var samma dag, hörde jag av Desperatia. Galpal Vera K gratulerade mig, förhoppningsvis så skulle jag slippa höra från henne igen. Men det var något som kändes fel.

Mina trogna läsare förstår säkert att det skulle vara olikt mig att berätta en sån här historia utan att den på slutet svänger över i total egen förnedring. Naturligtvis kommer jag inte att göra er besvikna.
Jag kan förresten flika in här att jag fått en orderbekräftelse från Matilda på Front nu. Där utlovas att man tillsammans med första kalsingpaketet också kommer att få en påkostad färgbroschyr som presenterar nästa sändnings innehåll. Jag ser framför mig en glättig fyrfärgsbroschyr på åtta sidor med helsidesbilder på först det ena paret kalsonger, sedan på nästa uppslag det andra. På vintern får de ha utvikningsbilder för då blir det långkalsonger, utan extra kostnad. Tres chique!

Jag åkte som planerat till Åland på fredagen. På båten drack jag ett par öl utan några som helst problem med spriten men hela tiden var det något som gnagde i bakhuvudet. Med initial fasa insåg jag plötsligt att jag förvandlats till Hysterio Desperato, redo att kasta mig i Desperatias käftar. Vadfan, tänkte jag, inte vill jag rumla omkring här på Ålands-båten och ha för mycket innanför västen längre! Och visst kändes det rätt angenämt att det inte var jag som var den som var mest angelägen för en enda gångs skull? Låt vara att det kan verka lite överilat att planera körkortsfonderna redan innan man sett glimten i ögat på telningarnas upphov, men vad var det egentligen för fel med att planera? Och naturligtvis skulle ju jag få ha ett ord med i laget, ifall det oundvikligen skulle börja gå till överdrift? I retrospektiv inser jag ju att det där sista var den mest fåfänga tanken av alla.

Väl tillbaka från Åland, fortfarande saknande ett telefonnummer till min tillkommande, kastade jag mig in på SprayDate och författade ett s k "kärleksbrev". I detta påminde jag henne om att hon skulle sända mig sitt telefonnummer, frågade dessutom djärvt om man inte kunde tänka sig en liten bild också? Dessutom redogjorde jag för den uppenbarelse jag fått av att vistas i dansbandsskuggans dal på den villande blå ocean. Som avslutning insisterade jag på att vi borde träffas och det så fort som möjligt. Jag skulle minsann visa att man inte behövde vara från Libanon för att vara på! Ring mig, Desperatia. Plocka mig! Hoppa på mig!!! (Fast jag använde inte riktigt dom orden......)

Morgonen därpå hade jag fått svar.

"=0) Jag har inte ditt nummer."

Efterbliven och icke läskunnig, konstaterade jag. Men vad gör väl det? Jag kan nog tänka och läsa för oss båda!  Jag replikerade:

"Hur kan du inte ha mitt nummer när du ringt mig tre gånger? Hur är det med närminnet, egentligen? =)"

Svaret lät inte vänta på sig.

"Jag har inte ditt nummer för när vi pratade sist så var du såååå oengagerad!"

Hysterio Desperato lämnade min kropp med en lättad suck för att förhoppningsvis aldrig återvända, och fröken Desperatia Bindgalen fortsätter driva vind för våg över cyberrymden. Jag önskar henne lycka till med att hitta någon vid sina sinnens fulla bruk som motsvarar hennes krav på dedikation.

Men vänta nu, det ringer på dörren. Vem kan det vara?

Kommentarer
Postat av: auranita

Ja, vem ringde på dörren? Det är ju ingen omöjlighet att frk D.B. snokat reda på din adress via nummerupplysningen. Väntar med spänning på fortsättningen!

2008-04-21 @ 21:06:12
Postat av: Anonym

jupp hehe del fyra må komma snabbt
väntar med spänning

/matilda (ej från front)

2008-04-21 @ 22:41:20
Postat av: Banjo-Herren

Nu blir jag nästan chockerad! Önskar ni mig verkligen ett sådant öde att det ska komma en del 4 i denna tragedi?

Det verkar som ni tror att hela alltet är påhittat....det enda påhittade var att det ringde på dörren. Här ringer det aldrig på dörren mer sedan de införde det nya låssystemet.

2008-04-22 @ 10:20:55
Postat av: Anonym

naaw o jag som trodde/hoppades det kom en ny kärlek!
/matilda (fortfarande inte från front)

2008-04-22 @ 11:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0