Högtidstider

Den här veckan är det tydligen Nationella Skräpplockarveckan.
Då kan man ju undra vem det är som bestämmer en sån sak, och varför han/hon/den/det/dom valde den här veckan? Själv hade jag nog valt vecka 1 på året så alla kunnat gå ut på nyårsdagen och fira nationella skräpplockarveckan med att plocka upp alla raketrester och spritflaskor som slagit ut på gator, torg och inrättningar.

Man inser också snabbt att om alla går omkring och plockar skräp så räcker det inte en hel vecka. 
Jag har som princip att alltid ta med mig min gratistidning från tåget och kasta den i därför avsedd återvinningsbehållare, men den här veckan gör jag ett undantag och låter den ligga, så att alla andra ska få bättre möjlighet att få en riktigt lyckad Nationell Skräpplockarvecka. En så fin och omtänksam människa är jag.

Nationella Skräpplockarveckan måste vara som karnevalen i Rio för damerna i Hyresgästföreningen! Tant Majsan smyckar hela gården med blommor för hundra miljarder kronor som barnen snabbt sparkar sönder för att under Irenes, veckan till ära iförd renhållningsverkets landskapsdräkt, fasta ledning plocka upp sjungandes glada visor som "Vi gå över sopstänkta berg", "Den blomkompost nu kommer" och "Jag såg mamma kratta tomten".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0