Storvulna planer

Jag har inte åkt på semester på snart 16 år.
Min senaste resa som kan klassas som semester var en London-tripp påsken 1992. Sedan dess har all min ledighet använts till Scrabble- och Othello-turneringar samt längre vistelser i Skåne och ursprunglig hemmiljö och det är inte vad jag kallar semester.
Semester definierar jag som en resa till en icke hemliknande plats med det enda målet att koppla av.

(Jag ljuger faktiskt lite kommer jag på nu. När jag bodde i USA åkte jag på semester både till Las Vegas och New York....så går det när man inte kan nöja sig med ett träffsäkert uttalande utan måste kvalitetskontrollera sina egna uttalanden.

Skit samma.)

Jag har åkt på semester de senaste 16 åren, men inte så mycket.
(Ja, det där lät ju nästan lika bra....)
Under Bryssel-tiden var det aldrig aktuellt att göra något annat än åka hem till Sverige så fort det blev tal om längre ledighet och så är det inte lika kul att åka ensam. (Jag måste sluta upp med att skylla all min lathet på singelskap...jag kanske ska börja skylla på att jag är man istället....eller skåning....)
Men nu jäklar i min lilla låda ska det bli andra bullar! Sex dagar, sex nätter på flådigt hotell i en myllrande storstad. God mat, god dryck och massvis med aktiviteter dagarna i ända. Shopping, idrott och utflykter och allt detta i samband med min födelsedag! Möta våren på varmare breddgrader! Flärd! Äventyr! Leva livet, nu ska jag leva livet....

Vart jag ska?
Bryssel. Kan jag få en kopp kaffe?

Kommentarer
Postat av: Jag

Hör du du Johan... Sen när kvalificerar sig idrott som semester? Eller semesteraktivitet???

För övrigt anser jag, förutom att Kartago borde förstöras, att du ska skriva om den där trekanten.

2008-02-19 @ 13:15:23
Postat av: Banjo-Herren

Vilken av dem? ;)

2008-02-19 @ 17:16:05
URL: http://banjoherren.blogg.se
Postat av: Jag

Ha ha! :)

Bestäm själv.
Jag tänkte snarast på den med 15-åringarna.

2008-02-20 @ 08:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0