Min kompis Banjo

Ett av mina mer trogna fans har bett mig skriva lite mer om Banjo och även om jag som bekant mest tycker om att skriva om mig själv så tänkte jag att okejrå....han är ju trots allt grundaren till denna sida och honom vill jag hålla mig på god fot med så att man inte går och blir avskedad/refuserad en tråkig dag....

Vad kan jag säga om Banjo förutom att han är den mest allmänbildade person jag känner...
Well, om jag någonsin skulle behöva en livlina på TV när de undrar vad Henry VIII var känd för så skulle jag ringa Banjo och hoppas att han svarar trots att det är tisdagkväll och han sitter och scrabblar med sina kompisar på klubben.

Banjo är killen som skickade den finaste bukett en galpal skådat till hennes förrförra 25-årsdag.... Hela kontoret var stumt av förundran och jag syntes knappt bakom blommorna när jag stolt och mycket glad promenerade hem den dagen.

Banjo och jag brukar söndagsprata och måndagsprata och tisdagsprata och såvidareprata och vi brukar ofta avhandla Venus och Mars, kvinnor och män....skillnaderna alltså...summan av kardemumman brukar ofta bli att tjejer är konstiga, men killar är konstigare....
 
Jag har en annan pal som heter X Hum Hum och han tycker att han är smart som en Sherlock så varje gång jag nämner att Banjo är den smartaste killen jag träffat så drabbas X Hum Hum av värmeutslag och en prickig rodnad över halsen... Ibland är det kul att vara en taskmört!

Banjo och jag har en viktig, gemensam talang som är grunden för vår vänskap, och det är att vi har superkrafter i form av att kunna alla repliker från TV-serien Friends och då kan jag ju samtidigt också passa på att berätta varifrån uttrycket "Galpal Vera K" kommer ifrån. När Joey blir intervjuad av en såpa-tidning så ber Rachel honom att nämna sin "galpal Rachel Green" och resten kan ni kanske räkna ut själva.... när Banjo berättade att han börjat blogga, då bad jag honom inte alls att referera till sin Galpal Vera K.....

Så självupptagen är inte jag....inte för fem öre....

Mvh / VK

Kommentarer
Postat av: Stanford

Oj. Att be någon berätta vad Henry VIII var känd för är ganska taskigt. Men troligen är svaret att han separerade Chuch of England från Rom.



Och tror ni har lite fel på telefonkontakten (lätt hänt, är ju långt till kontinenten), Banjo sitter inte på klubben på tisdagar. Han sitter på pubben. Scrabble är som dart elelr fotboll, bara ett fint odr för öl. ;)

2008-06-11 @ 18:55:33
Postat av: pelle

Henry VIII? Jaså, är han känd för att han separerade den ena kyrkan från den andra? Om det är sant så skulle väl knappast någon besvära sig om att komma ihåg honom - förutom påven möjligtvis. Jag trodde att han var berömd för att ha haft alla dessa fruntimmer, hela åtta stycken och på samma gång dessutom!!! (Om jag minns rätt.)

2008-06-19 @ 21:56:37
Postat av: Banjo-Herren

Om Verran hade ringt mig i direktsändning och frågat mig vad Henrik VIII var känd för hade jag nog gått på pelles linje och sagt fruntimren (som var sex stycken, varken mer eller mindre.... ;) ) men det där med kyrkan är han ju också rätt känd för.

2008-06-20 @ 08:47:26
Postat av: pelle

Banjo, fruntimmer sju och fruntimmer åtta hade han i hemlighet ... ssjjjj.



Förresten, det är fasligt komplicerat att skicka iväg en kommentar. Försöker ni sortera bort alla blinda människor? Jag får minsann klicka flera gånger för att kunna se de väl dolda lösenorden. (Som om det inte vore nog med att jag måste göra copy-paste med bokstaven å som inte finns bland mina azerty-bokstäver.)

2008-06-21 @ 12:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0