Tropicana à la VK

Jag har köpt en mixer och behöver ltie konsumentrådgivning....
I flera veckor nu har jag startat varje ny arbetsdag med ett glas Tropicana Essentials - Healthy feeling med magnesiumtillskott... att-göra-listorna har prickats av i en rasande fart och farbror i fönstret har nog sett galpal susa fram och tillbaka som ett litet energiknippe på andra sidan gatan...

I väntan på en välförtjänt befordran har jag nu inköpt en mixer för juicer, smoothies, diverse drinkar, soppor, såser och andra partytrick.

Probleeeeemet e bara att konsistensen efter andra försöket fortfarande inte är flytande utan mera barnmatsaktig om ni förstår vad jag menar???
Ska man tillsätta vatten i mixern trots att melon och apelsiner är så att säga vattniga frukter? Jag har också betraktat olika Tropicana-flaskor och de visar bilder på både banan, druvor och äpplen på samma förpackning, men när jag tillagade min första juice igår med banan, äpple och melon så blev resultatet något som liknade och såg ut som en banankakssmet? Doggy fick  lite banankakssmet för provsmakning i sin lilla skål men han bara skakade på huvudet och gick ut.... ?

Dagens juice blev en blandning av melon och apelsin men fortfarande denna deg till juice...

Om någon har en lösning på detta problem eller har ett bra recept på juice, så skicka gärna in en kommentar och berätta hur!

Tackar gör jag tills vidare!!

VK, med lite melondeg på nästippen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0