Utanför mitt fönster, på andra sidan gatan

På andra sidan gatan från kontoret där jag jobbar står det en liten farbror i sitt fönster och funderar.

Farbror har nog mycket att tänka på för han funderar flera timmar varje dag och han verkar göra det bäst från sitt lilla fönster där han står.
Varje dag står han där i sin stickade kofta och tittar ner på gatan och betraktar alla passerande människor och spårvagnar. Flera timmar i sträck kan han stå där för att titta lite snett åt höger och sedan snett till vänster...

Jag har ännu inte sett honom med sällskap från sin lilla utsiktsplats för han tänker nog bäst i sin ensamhet...

Ofta när jag tittar ut från mitt fönster så undrar jag vad det är han kan tänkas stå och fundera på eller om han kanske väntar på att tant Gredelin ska susa förbi nere på gatan. Vi är många på mitt kontor som undrar och vi vet inte riktigt om han kan se in i vårt trivsamma kontor på andra sidan gatan. Gatan utanför är inte särskilt animerad förutom alla dundrande spårvagnar som åker förbi en gång i kvarten, men någonting borde han väl stå och vänta på...?

När vi börjar få kramp i fingrarna efter allt skrivande på datorerna så tittar vi ut och betraktar farbrorn en liten stund och det känns nästan lite rofyllt att titta på honom där han står helt uppslukad av sina tankar och tittar på människorna som passerar.

Farbror är som en värmande kopp örtte med honung och socker..man tittar ut ett ögonblick och känner sig omedelbart lite mindre stressad.
Kanske gör farbror samma sak själv? Kanske tittar han in i vårt kontor och känner sig lite mindre ensam för en stund...?



Galpal från fönstret mittemot

Kommentarer
Postat av: Stanford

Låter rofyllt tycker jag. Det är ofta trevligt att titta på stressen, trängseln och jäktet, och veta att här där jag är är det lugn och ro. Jag kan se det, men jag behöver inte deltaga.



Men observera att det kan ses ofint att stå och titta på honom. Vad gör du när han tittar tillbaka? Han ahr ju visat tålamod att kunna stå och titta timmar i streck... Snart kommer du inte våga visa dig i fönstren alls, utan kommer gå omvägar på kontoret. :D

2008-06-10 @ 13:06:54
Postat av: Anonym

jag skulle villja ha lite mer stoff om en viss banjoherre.... annars är det trevligt so far

2008-06-10 @ 14:00:06
Postat av: Anonym

Till Stanford: jag vander bara huvudet pa tva sekunder sa det ar knappt markbart..jag lovar!



Till lasare 2: ett inlagg om Banjo ar skrivet och publiceras inom kort..

2008-06-10 @ 14:50:26
Postat av: Banjo-Herren

Så där säger hon bara för att hon ska få fortsätta ett tag till... tur för henne att det funkar. ;)

2008-06-10 @ 19:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0