Vem skulle kunna skriva boken om DITT liv?

Visst har vi väl alla en lista i huvudet på saker vi vill göra innan vi fyller 30?

Som nu alla borde komma ihåg så är jag alltså 25 och har således en bra bit kvar tills jag fyller 30 år. (Vi är alla vänner här, så vänligen kom ihåg - det är alltid 25...jag vill verkligen inte behöva insistera....)

Jag har en låt oss kalla det rutin som jag utför varje år i slutet av december månad.
Jag har en bok där jag skriver en lista på alla stora händelser som har skett i mitt liv under året som har gått och alla de saker jag har åstadkommit.
När denna första lista är gjord så skriver jag en ny lista i punktform över saker jag vill åstadkomma eller annullera (haha...) nästföljande år.

Därefter prickar jag av förra årets lista över de saker som har gjorts/annullerats från förra årets lista.

Vissa saker prickas visserligen aldrig av utan följer med år efter år, men det är ändå ett kul sätt att komma ihåg vad som har hänt varje år och det ger mig lika mycket nöje att bocka av mina listor varje år...

Nu har jag cirka sex månader på mig att utföra följande projekt:

1) Bryta upp förpackningen till cocktail-mixern och lära mig svänga ihop Bellinis och Margaritas.

2) Ringa hyresvärden och begära att få varmvattnet tillbaka - på HELTID!

3) Köpa en ny microvågsugn efter popcornexplosionen.

....och så lite andra saker som att lära sig färgkoordinera mina klädinköp, lära mig laga i alla fall ett recept från Restaurang Prinsens kokbok och lite annat smått och gott.

Listor är kul för nördar som mig själv, men vad vi alla borde ha som livsprojekt är att träffa EN person under vår livstid som känner oss bättre än någon annan, någon vi delat så många minnen, skratt, historier och tårar med, någon som vet nästan allting om oss och älskar oss precis som vi är....trots alla våra brister...(Obs! Även om de inte är många...)

Nu talar jag inte (nödvändigtvis) om den STORA KÄRLEKEN utan bara den person vi kallar vår allra bästa vän i livet...personen som skulle kunna skriva boken om ditt liv....

Jaaa...det var nog alles från Brussels idag...

Adjökens!


VK.

Kommentarer
Postat av: Mirami

Eftersom ordet galpal är något jag inte hört annat än här, slog jag in det på Google för att få en närmare förklaring. Vilken sida kom upp först, om inte en viss Banjo-Verran blogg :)

2008-06-04 @ 22:18:43
Postat av: Stanford

(Gal: Girl, woman

Pal: close friend)



Oj, listor. Vilket bestyr, men framför allt: Hur sjutton håller du koll på var du har dom om du bara använder dem en gång per år? Ja jösses, jag är glad jag inte håller på med sånna dumheter. Faktum är, nu när jag tänker efter, att jag ju faktiskt är helt fri från dumheter.



Hoppas du hittar/har hittat din bästaste bäste vän, det fötjänar du, och framförallt han/hon!

2008-06-05 @ 12:51:57
Postat av: Anonym

Listorna ar nedskrivna i en speciell bok Stanford!



Tack, tack!! Jag har hittat min bastis!

2008-06-05 @ 14:03:57
Postat av: Banjo

Jag undrar vem det kan vara...

2008-06-05 @ 16:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0