Hur gick det?

Jodå, den kom.
Även om jag inte anade det först. Bäst jag satt där och omsorgsfullt rullade tummarna nynnandes på "Upp å hoppa" så kom min chef Stefan fram till mig och undrade om jag var upptagen.
Jag hade bara kommit halvvägs in i andra versen, så jag sa naturligtvis ja, men avbröt vad jag höll på med för hans skull.
Det visade sig att min gamla chef behövde mig. De hade råkat ut för en liten kris på kundtjänsten så de skulle behöva min hjälp i en och en halv timme på torsdag eftermiddag. (Alltså idag.) Kunde jag tänka mig att hoppa in på kundtjänsttelefonlinjerna då?
Vis av hur hispig min gamla chef var när det gällde bemanningen (om det var en person i kö så var det katastrof) så sa jag att det skulle säkert gå fint. Speciellt fint skulle det gå eftersom det inte rörde sig om alla samtal utan bara de som kom från bankkontor. Lätta pix, tänkte jag självsvåldigt.
Kort därpå ringde min gamla chef upp och tackade översvallande och lovade mig både en tårta till hela avdelningen samt "något litet bara för dig också". Det lät ju väldigt lovande.

Dagens arbete klarades av lika fort som gårdagens så jag tyckte nästan det var tur att jag skulle moonlighta lite på kundtjänsten framåt eftermiddagen. Passet skulle starta klockan fyra, och i god tid loggade jag på. Med ett småleende såg jag att det var 5-6 stycken agenter till påloggade på telefonlinjerna. Vilken nervös chef dom fortfarande har på kundtjänsten, tänkte jag.
Så slog klockan fyra.
Alla försvann.
Alla.

Ingen hade behagat berätta för mig att kundtjänst skulle ha verksamhetsplanering och mangrant gå av telefonerna 16:00. Och det ringde! Och det ringde! Och ringde.....ringde....

Måtte det bli en jääääävligt god tårta.
Och det lilla bara för mig behöver inte vara så förfärligt litet.

Men trisslotten jag köpte igår vann jag en ny lott på. Alltid något.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Att du vann en ny lott på trissen, var ett fint trick.
Även den minsta vinst gör svensken överlycklig,i denna jantelagsstämmning!;)

Usch, inte roligt. jag råkade ut för samma sak på arbetetet (just då praktikten) Stormöte o jag var ensam påg olvet med nyt bemanningsföretag i kassorna. Du ska kräva en stor tårta!

Upp o hoppa!=)=)=)

2008-03-14 @ 00:21:16
URL: http://scrabblegeek.blogg.se
Postat av: McBacon

Du kunde varnat oss så kunde vi ringt och stöttat :)

2008-03-14 @ 09:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0