Inte konstigt alls

Varför känns det inte konstigt?
Det borde kännas lite skumt i alla fall.

(Förresten, ni får ursäkta om det blir ovqnligt mångq q i det här inlägget, jag skriver på franskt tangentbord och på de missfostren har q och q bytt plqts. Orkar inte rätta allq.)

Först en glad nyhet; Solen skiner från klqr himmel och ingen snö ligger för allmän beskådan någonstans. I förrgår kväll snöade det alltså ett par centimeter snö, vilket kan klassas som snökaos i landet där de behöver en byråkratisk utredning för att besluta om en kommunalpolitiker får snyta sig och om han skulle få det, hur mycket snor han får snyta ut per gång. Att ha en snöröjningsplan är naturligtvis inte högprioriterat eftersom det snöar en gång var tredje år.

Förra gången det snöade blev jag naturligtvis drabbad. Dagen innan Scrabble Topp 12 (en qnnqn sak som inte verkar finnas på ett logiskt ställe på franska tangentbord är bindestreck) snöade det utav bara helsicke i Bryssel och snön låg millimeterdjup i de värsta drivorna. Planet jag skulle flyga till Stockholm med blev naturligtvis inställt. Det gick ju inte att flyga i det helvetesvädret! Dessuto, var det säkert motvind. (Sa jag att det är ett kommatecken där M borde vqrq på de här doningarna?)

Nåväl, när det så började ösa ner sånt där vitt skit i förrgår så blev det naturligtvis kris på Zaventems flygplats. Plqnet som morgonen därpå skulle flyga tillbaka till Bryssel med bl a mig blev försenat så pass att piloten och hans manskap (naturligtvis var det samma gäng åt båda hållen, de ville ju hem till sina älskarinnor till påsk) var tvungna att sova ordentligt på morgonen och mitt plan blev é timmqr försenat.
Mqn måste trycka på Shift för att skriva siffror.
Planet blev alltså 2 timmar försenat från Bromma.

Jqg tog min ganska lätta väska (den kommer vara betydligt tyngre på hemvägen, choklad är tunga prylar) och lyxade till det med en taxi, installerade mig på hotellet, sms:ade Vera och avtalade en tid att träffas senare på kvällen och gav mig ut på stan. Redan i hotellobbyn ringde Anders och undrade om vi skulle ta en fika.
Jag gick ner till Hector Chicken (varför har inte Sverige ett anständigt snqbb,atsställe med endast kycklingrätter???) och beställde det vanliga, en halv grillad. Nej, jqg särskriver inte...
Efter en stund kom Anders dit. Och det kändes som tiden stått stilla. Trots att vi inte setts på snart två år så tog vi upp tråden där vi slutade sist, som om det bara varit en vecka sedan. OK, han hade lite mer hår och jag hade lite mindre.

Vi gick på Fnac och MediaMarkt, precis som vi alltid gör och sen gick vi och tog en Duvel, precis som vi qlltid brukqde göra. Och sen bestämde vi, eftersom det regnade utav bara helhavre, att dra hem till Anders och laga mat. Och allt var precis som vanligt. Flyttade jag någonsin härifrån?

Vid åtta kom Vera dit. För första gången på två år sågs vi igen, och det kändes inte konstigt alls. Hon var sig precis lik, skogstjärnarna vqr lite mörkare och hemlighetsfullare, men annars var det 2006 igen. Snart skulle jag gå hem till min lägenhet på Baron Lambert, försöka duscha och försöka förstå posten jag fått och på tisdag skulle jag åka ut till Bordet, koppla in mig på Canon Help Desk och lida mig igenom en dag av förfasande faxanvändare och snorkiga yrkesfotografer.

Tur att jag vaknar på torsdag.
Fast OJ vad kul jag har:ù*^$;, (men var var det nu det där förpillrade utropstecknet höll hus igen.........) 

Kommentarer
Postat av: sunbeam

Tack himmelske fader för att du inte slutar blogga bara för att du far utrikes och tvingas skriva på vettlöst tangentbord.

2008-03-23 @ 13:54:30
Postat av: Anonym

håller med föregående talare... och se till o komma tebaks!

2008-03-23 @ 19:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0