Klädproblem

Mina skjortor har krymt.
En skjorta jag köpte för bara fyra år sedan har börjat strama åt över magen. Jag förstår ingenting.

Det är tur att det blivit mycket mat på sistone. Eller mat och mat, hela lördagen gick ju åt till att äta kakor. Och nu har påskveckan inletts på jobbet vilket innebär att det i varje hörn står påskägg stora som hus som man får plocka och naturligtvis plockar ur konstant. Choklad och skumkaniner och Riesen-kolor (tänk, där nämnde jag Riesen, och inte får jag några miljonbelopp för det....jäkla köpta Blondinbella.....) i en salig blandning. Och mitt i allt detta sockerslurpande så kommer kundtjänst upp med tårtan de lovade mig förra veckan. Visst orkar man med två bitar chokladmoussetårta mellan vingummina!
När man mår så gott så är det inga problem att komma på lösningar till varför mina skjortor krymper.
Det måste naturligtvis bero på det billiga tvättmedlet jag köper!

Samma sak med en mössa jag har, den har börjat skava och slita på håret. Tvättmedlet igen, såklart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inbyggt i skjortorna att dom krymper för att vi ska köpa nya, har jag hört.

2008-03-17 @ 18:40:24
Postat av: Andreas

Hm jag gillar konspirationsteorin, men nästa "Bettan Cup" skall följas av en hälso cup för att balansera allt det fantstiska bettan gör i ett kök!

2008-03-17 @ 20:15:46
URL: http://scrabblegeek.blogg.se
Postat av: sommarträd

Ja huvva, det däringa krympandet i tvätten
är välbekant .

2008-03-17 @ 22:06:54
Postat av: truffan

Bah, skylla på tvättmedlet, tycket nog du ska se sanningen i vitögat och erkänna vad det beror på.. det vet väl alla att det är sköljmedlet det beror på, åtminstone är det därför mina kläder krympt så mycket ett tag, mjukheten kommer närmare kroppen, därför krymper kläder av sköljmedel, det vet väl varenda kotte!

2008-03-17 @ 22:45:06
URL: http://truffisar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0