Banjo-Herrens Schlagerkalender - Lucka 15

Vad nu? Redan lördag?
Faktum är att jag ska till Knivsta i morgon, och dit har tydligen inte internet nått ännu. Därför blir jag tvungen att publicera lördagens lucka redan idag. Men ni kan ju låta bli att läsa det här tills i morgon.

Idag (om ni följde instruktionerna i förra stycket) så är det ett par av deltagarna som får en ny chans i Mello. Sofia floppade för två år sedan, men fick sin revansch i lucka 2 på den här listan. Och Velvet gör sitt tredje försök. Förra året hade hon en ruskigt stark låt, men tyvärr en ruskigt svag röst. Ska det bli tredje gången gillt. Jag hoppas faktiskt det, men hon har fått lite loser-stämpel i festivalsammanhang.

I lucka 15 finner vi en dam som borde få en ny chans hon med. För två år sedan blev hon av med rösten lagom till delfinalen och hamnade sist med en av det årets fyra starkaste låtar. Mycket snopet, men kanske hon tröstas av sin 22:a plats på min lista?

Lucka nr 15

Men det blir naturligtvis Molly Sandén och BWO som går vidare. Inget har varit mer givet hittills under 2009 års festival. Det är för sorgligt. Knappt att man vill titta.

Kommentarer
Postat av: Doc H

Fantastico! Listan ursäktas från alla konstigheter!

2009-02-21 @ 11:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0