En sexdåres försvarstal - 3/2

Allt är Sigges fel.
Sigge var vår biologilärare på högstadiet. Det var en visa på hela skolan om hur Sigge bedrev sin sexualkunskapsundervisning. Sigge tyckte nämligen hela ämnet var oerhört pinsamt. Han hasplade sig igenom en introduktion, gärna gömd bakom något stort föremål, och sedan satte han igång bildbanden.
Naturligtvis utnyttjade klassens rolighetsministrar situationen och kom med grova frågor. Ett klassiskt exempel var när stackars Sigge förklarade att slidan var tillräckligt stor för att en penis skulle få plats och Wagge utbrister:
"Men om hon har bullfitta då?"
En lektion åkte lattjolajbanlådan fram. Så kallades av tradition den väska i biologiförrådet som innehöll alla olika preventivmedel. Sigge fällde upp locket på väskan, som var av symaskinsväskemodell och visade sen upp, hela tiden med ansiktet bakom väsklocket kondomer, spiraler och pessar m m. (Använder någon fortfarande pessar???)
Hur som helst, med en så generad lärare blev det ju extra viktigt (och roligt) att läsa biologiboken noggrant för att komma på intima frågor att ställa på lektionerna, och det var i den boken jag blev invaggad i den falska förespeglingen att endast män kan ejakulera. Det har jag trott sedan dess, och när det sedan även står i SAOL med den betydelsen så är det väl klart att jag inte låter en så dryg kommentar rinna genom fingrarna.
Hade jag bara brytt mig om att klicka på länken också så hade jag ju förstått att ordet var korrekt angivet.

Jag fick dock mitt straff i morse när jag i ett sista desperat försök att överbevisa Valter Lego wikipediade "Ejakulation" och blev så nöjd med resultatet att jag lite för sent insåg att jag satt och tittade på stillbilder av erigerade ejakulerande penisar mitt i kontorslandskapet. Till råga på allt såg jag i ungefär samma ögonblick min kollega sa "Va fan?" länken "Ejakulation, olika betydelser".

Det om detta. Jag hade fel. Över till dagens löpsedlar!

Aftonbladet 3/2 2012

Schlager, schlager, schlager! Det blir inte svårt att gissa vilket som kommer bli det vanligaste löpsedelsordet under februari. The Moniker, Rennie Mirro och Loreen är väl med rätta schlagerstjärnor, men att kalla en gammal våldsbenägen Robinson-deltagare som Christian Ternstedt för en TV-profil var väl lite att ta i?


Expressen 3/2 2012

Rena rama räntekarusellen i debatten! En diskret rad som indikerar nästan lite skamset att Expressen åtminstone innehåller en seriös artikel.
Och den mirakulöst räddade Johan Hedenberg, som räddades till liver eftersom han råkade nysa under magröntgen och kameran istället fotograferade hjärtat i vilket det satt en ganska saftig tumör och kuckilurade, han är minsann inte stjärnskådespelare utan skådespelarstjärna! Man blir ju nyfiken, är det någon kvalitativ skillnad mellan dessa båda ord? Är man mer skådespelare eller stjärna om det ena eller andra står först.

Till slut kan jag konstatera att årets Schlagermagasin var ovanligt innehållsrikt. Artisterna! Tiderna! Låtarna! Reglerna! Och ett quiz med det obligatoriska faktafelet för oss schlagernördar att hötta med näven åt. Sveriges första melodifestival vanns inte av Alice Babs! Jag hmpfar å Siw Malmqvists och Augustins vägnar. Och den här gången är jag påläst i besserwissrandet.

Kommentarer
Postat av: Karin Jul

En kommentar och en fråga:



Kommentar: Ja, pessar är fortfarande ett av de få hormonfria alternativen för kvinnor. Man får dock bråka lite med sin barnmorska för att få nån, p-piller är ju så mycket säkrare. Japp, eftersom man tappar sexlusten så har man ju aldrig sex. Väldigt säkert.



Fråga: Räcker det inte med att studera löpsedlarna, jag får intrycket av att du läser innehållet också? Köper du dem???

2012-02-03 @ 23:48:07
Postat av: Banjo-Herren

Bra fråga.

Jag läser på nätet för att få lite bakgrund. Idag köpte jag dock Expressen, för att få Schlagerguiden.

2012-02-04 @ 11:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0