En helg med riktiga nyheter och ett gästspel - 21-22/1


Aftonbladet, Kvällsposten och Expressen 21/1 2012

Detta är förhoppningsvis framtiden. Inom kort har jag för avsikt att bosätta mig i Lund, och då kommer Expressens lokalupplaga Kvällsposten också att ingå i forskningsmaterialet. När jag är där nere så tas den med, och inte bara för att den har den dåliga vanan att skilja de två ordinarie forskningsobjekten åt.
Det snöade för glatta livet i Lund i lördags, så nån bra bild var lögn att få.
Aftonbladet, som egendomligt nog känns som de som fört drevet mot Juholt låter honom vara denna dag till förmån för Stjärnorna på slottet, såklart. Har alla avsnittet varit nu?
Expressen ångar dock på, för de har lokaliserat kuppmakarna som vill ta makten.
Och lokaltidningen gör ingen besviken. Jag ser fram emot framtida varianter.


Aftonbladet, Expressen och Kvällsposten 22/1 2012

I Lund har inte löpsedlarna fasta platser.
Och nu har den arme Håkan (jag kände ett oväntat vemod och medömkan när jag såg honom stå på TV och annonsera sin avgång, stackars sate) lämnat sin post och det vore tjänstefel av tidningarna att inte spekulera.
Bodström är sugen, Ingvar Carlsson framställs som en kuppmakare som tagit över valberedningen och i Lund har det minsann sålts villor! Lokaltidningar kan ju inte hålla på med sånt där storpolitiskt bjäfs.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag gillar framför allt slutklämmen. :-)

2012-01-22 @ 20:36:15
URL: http://florholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0