Förnamnens män - 10/1


Expressen och Aftonbladet, 10/1

Sverker får förnamn, han. Jag inser mig överbevisad om att det inte finns något samband mellan kök och namnform i löpsedelsgrammatiken.
Mycket skicklig löpsedel av Getingen! Sverker har pondus, har han hårda ord att säga är de säkert läsvärda. Har han månne kletat in hela Sverige med smör och sedan kastat i en sjuhelvetes soptunna? Eller har han kanske kastat Birgitta Ohlsson i en sjuhelvetes soptunna? Fram för ett fett Sverige, inte ett fett-Sverige!

Aftonbladet larvar sig dock. CARL-PHILIPS (naturligtvis bara förnamn, är man kunglig så är man) OKÄNDA MILJONLÅN - DÄRFÖR GICK PRINSEN TILL BANKEN.
Vad är nyheten? Att prinsens lån är okända? Det är liksom meningen med banklån, att de ska vara en privatsak. Var nyheten att prinsen behövde låna? Det är väl bättre att han lånar pengar själv än tar av apanaget? Har man alla sina tillgångar bundna i stiftelser och kronjuveler och rallybilar så behöver man låna pengar, det är inte mer med det. Rent larv. Underkänt.

Metro glömde jag kolla upp idag, men en vag minnesbild när jag åkte förbi med bussen var att löpet handlade om vädret. Det ska visst bli kallt. Jotack, det märks.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kungligheterna har ju tydligen inga efternamn - på papperet. :-P Och Carl Philip lånade för att renovera sin sjövilla i Trosa...

2012-01-11 @ 09:15:14
URL: http://florholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0