Osmakens osmak! - 20/1


Aftonbladet och Expressen, 20/1 2012

Varför skriver de så här? Vad kan det finnas för allmänintresse för den arme mannens sista timmar i livet? Och varför skulle vi tvunget vilja veta  hur han dog? Under svåra plågor, med stor säkerhet...
Vore det inte bättre om det stod SÅ LEVDE PETER ÅSLIN - vännerna minns och PETER ÅSLINS STÖRSTA TIMMAR - Räddningarna! Glädjen! Kärleken!
Jag bara undrar. Jag blir lika illa berörd varje gång jag ser de där formuleringarna, och de dyker ju upp varje gång någon älskad artist eller idrottsstjärna dör. Men jag måste erkänna att just Peter Åslin trodde jag inte det skulle bli såna här rubriker på...

Kommer det att bli likadana löpsedlar på Ursut i morgon? Även om inte han kan kallas speciellt älskad. Jag är beredd att satsa ganska mycket pengar på det.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tja, blir man skjuten i huvudet helt oförberett så dör man antagligen inte i svåra plågor. ;-)

Men jag håller med om att det är osmakligt...

2012-01-20 @ 17:50:29
URL: http://florholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0