Projektbeskrivning

Välkomna till 2012!
I år hade jag två nyårslöften, ett seriöst och ett oseriöst. Det seriösa lämnar vi därhän för tillfället, men det oseriösa ser ni början på här och nu.

Jag har länge gått och funderat på vilket ämne som är det vanligast förekommande på tidningarnas löpsedlar. Själv tror jag att det är vädret. Eller möjligen döden, och med det menar jag läsarens risk för densamma genom att bete sig helt normalt.
Finns det trender? Finns det kanske dolda budskap? Kan löpsedlar vara en dold kvinnosjukdom? Här avslöjas löpfusket - vi kommer att ha hela listan!

Används vissa uttryck och stilar oftare av vissa tidningar än andra? Är tankstreck en Aftonbladet-grej? Varför har Metro löpsedlar över huvud taget?

Hur hade jag tänkt ta reda på allt detta? Enkelt, jag ska kartlägga samtliga Aftonbladets, Expressen/Kvällspostens och Metros löpsedlar under 2012 för att få ett statistiskt underlag. Bilder och kommentarer kommer att publiceras här varje dag (i princip).

Jag hoppas ni ska följa mig och finna läsningen och resultaten underhållande.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul att du börjat blogga igen! Jag ska göra mitt bästa för att följa din blogg! Jag är dålig på bloggläsande, men jag ska i alla fall försöka. :-)

2012-01-04 @ 22:33:32
URL: http://florholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0