Stort bildextra från tramsevisionen - 23/1


Aftonbladet och Expressen 23/1 2012

Där har vi det igen! SCHLAGER! Och ändå köpte jag inte Expressen...har jag blivit immun mot löpsedlar av att titta på dem så grundligt? Expressen gör en väldigt smart löpsedel. Vad innebär "OMVÄNDA METODEN"? Ska man böja ryggen och röra den mycket i sidled och sitta som en hösäck kanske?
Aftonbladet berättar en snyfthistoria i klass med veckans i-landsproblem. Är s-krisen redan ointressant? Var är löpen med "HÄR GÖMMER SIG JUHOLT" och "CHOCK-RYKTET: PERSSON TILLBAKA" och annat trams?

Eftersom det kan bli lite tjatigt med alla dessa löpsedlar tänkte jag komma med lite extramaterial idag från Expressens nätupplagor. Först den här pärlan:


Vadå "Svag"? Är hon svag efter dold kvinnosjukdom? Är det ryggen? Är det lupus? Det här ser man allt oftare. Ett enda ord rycks ut ur sitt sammanhang och pådyvlas en stackars uttalare som varandes ett citat. Vi har hela meningen: Petra säger att "hon är svag för den här typen av evenemang". Kvalificerat rubriklarv. Det kryper i mig.

Och så avslutar vi med en glädjande nyhet. Vi kan alla andas ut, så här nervös har jag inte varit sedan Jenny Strömstedt tappade bort sin mobiltelefon.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Bryta upp grannens golv har jag faktiskt viss förståelse för i det här fallet. Men att göra en nyhet av det? Liksom att slå upp stort att en någorlunda känd kvinna har slarvat bort sin mobiltelefon..? Suck.

2012-01-24 @ 18:06:48
URL: http://florholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0