AB är tvåa på bollen men sparkar hårdare, 18-19/1

När vaknar man egentligen? När man slår upp ögonen mitt i en dröm där man tillsammans med ett hundratal säkerhetsvakter jagat en av sina bästa och äldsta kompisar, utklädd till tomtemor, genom ett sjukhus med Hogwartsliknande trappsystem och just fångat in honom, rullat in honom i Tetrapak och bundit gaffertejp om, eller är det när man får sin första kopp kaffe ur automaten på jobbet, eller är det som i går morse när jag går förbi den här löpsedeln:


Aftonbladet och Expressen, 18/1 2012

och man undrar förbryllat: Men Silvia då?
För visst gick jag väl som i ett töcken och såg ett löp med Silvia på? Jo, men det gjorde jag allt. Och så går man förbi nästa tidningsaffär och där är det också borätter (Priser! Adresser! Kurvor!) och pajer och munkar, men glöm för all del inte att banta 2 kilo i veckan!
Och på Aftonbladets löpsedel så använder de det magiska ordet "kan" som faktiskt gör det tillåtet att skriva precis vad som helst som inte är teoretiskt omöjligt.
"Kan" är ett uttryck som kommit starkt på senare år på fåniga löpsedlar.
Men Silvia då?

Och sedan går jag genom stan under dagen och det är borätter i City och borätter på Kungsholmen och borätter i Gamla Stan och priser och adresser och kurvor men ingen Silvia. Har jag drömt? Och när jag till slut kommer tillbaka till T-Centralen och passerar Pressbyrån vid uppgången mot Centralstation så:


Expressen 18/1 2012, version II

Äntligen! På Centralen finns det inga borätter. Men suget efter pajer och munkar kvarstår.
De flesta tidningsåterförsäljare anser uppenbarligen att borätter är intressantare än statschefer. Det hedrar dem.

Men så kommer vi till idag. Och nu blir det riktigt egendomligt.

Aftonbladet och Expressen 19/1 2012

Under natten har Silvia gått från sårad till knäckt, men jag tror inte att det är en aktiv process. Faktum är dock att Aftonbladet använt Expressens ratade rester och kokat ny löppytt på!
Vad känns värst, "sårad" eller "knäckt"? Jag tycker "knäckt". Dessutom "har hon mått fruktansvärt dåligt", enligt anonym källa.
Här gäller det att vara uppmärksam också för nu har vi årets första förekomst av ett av de allra vanligaste löpsedelsorden. Ser ni det? Längst ner i vänstra hörnet står det. "Schlagern"! Den nääääärmar sig.....

Är det nån mer än jag som skulle önska att listan över mest och minst populära hundarna i Stockholm vore på individnivå?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nä, man kan ju inte hänga ut individer! Det är inte etiskt rätt... :-)

2012-01-20 @ 08:21:19
URL: http://florholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0