Väder väder - 30/1


Aftonbladet och Expressen 30/1 2012

När jag gav mig in i det här så trodde jag med säkerhet att vädret skulle vara det stora löpnumret. Den hypotesen har visat sig komma på skam, i alla fall i januari. Men en sak är säker, så fort det blir väderomslag så poppar krigsrubrikerna upp. HÄR SLÅR SIBIRISKA ISKYLAN TILL utlovar Aftonbladet i UNIK PROGNOS! Stort bildextra med folk som fryser?
VÄDRET-HELA VÅREN utlovar Expressen i sin SUPERPROGNOS! Månad för månad minsann! Först berättar de vädret för februari! Sedan mars! Sedan april! Sedan maj!! Med bilder och allt. I februari ser det minsann ut att bli snö. Lite mindre av det i mars. Och i april kan man räkna med något som ser ut som vårväder! Och i maj kan det bli ännu varmare!! Vilken SUPERPROGNOS!!! Hur gör dom?

Hur räknar man om midjecentimeter till kilogram? Vad är mest, 10 centimeter eller 6 kilo? Eller handlar inte Dagens Magasin i Expressen om viktnedgång utan om dito omfördelning?

Kommentarer
Postat av: E

Jag tycker UNIK väderprognos känns ganska värdo. Skulle hellre läsa en som är snarlik andra prognoser - det bör vara mer pålitligt.

2012-02-01 @ 09:07:06
Postat av: Åsa

Jag håller med E, förutsatt att inte alla andra har fel. :-)

2012-02-01 @ 15:14:54
URL: http://florholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0