Flopp - eller topp? 2/3


Aftonbladet.se, 2/3 2012

Vi inleder dagens reflektioner med en favoritstilfigur - tankstrecket!
Det dök upp för ett par år sedan i rubriker och på löpsedlar och vann snabbt fotfäste. Det började användas flitigare och flitigare och på mer och mer ologiska och felaktiga ställen. Och här trodde jag faktiskt till en början att AB slog ett nytt bottenrekord i tankstrecksanvändning.
"Streckmonstret vill ha tankstreck framför ALLA subjunktioner!!!"

Men så tänkte jag lite till...den här rubriken kan vara både ovanligt dum eller...ovanligt smart.
Rubriksättaren vet att tankstreck används vårdslöst. Rubriksättaren vet HUR man egentligen ska använda det. Och världen har sett det här partytricket på YouTube....
Hon visar det bästa partytricket - (ett trick) som världen sett (på YouTube)!
Nu får rubriken alla besserwissrar av min kaliber att stanna upp i sin läsning, förfasa sig över dumheterna - MEN sedan inse hur det kan vara menat. Och så tittar de på klippet förstås.
Men hallå! Omgorka titta på halvtimmes klipp bara för att se en tjej kissa ståendes som en karl. För visst är det väl det som är tricket? Det ser ut så....

Över till löpen.

Expressen 2/3 2012

För helvete, Expressen! Läs inte allt skit som står på bipacksedlarna i läkemedelsaskarna! Det här är rent vidrig skräckspridning av sämsta märke. Jag läser innantill: "Biverkningar kan förekomma: Hudutslag, leverskada, nedsatt njurfunktion. Allergiska reaktioner såsom nässelutslagm, svullnad av ansikte, läppar, tunga och svalg, ibland med andnöd och sväljningssvårigheter (angioödem)."
Färre än var tusende riskerar nåt av detta. Inte fan slutar jag ta Alvedon för det.


Aftonbladet 2/3 2012

"Därrrrrförrrrrrr harrrrrrrr jag bestämt mig förrrrrrrrrrr att kämpa" berättar Apelsinmannen.
Varför, Björn!? Kan du inte bara ge upp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0