Otroligt förutsägbart

Ibland går det precis som man skulle kunna förvänta sig.

Vi fick en ny praktikant idag. Vi kan kalla henne Sigrid. Skärpt tjej. Hade nick på Betapet. Sympatisk med andra ord.
En liten grej bara, hon var inte så bra på att möta blick. Hon flackade gärna och tittade snett över axeln mot något fjärran mål när hon pratade med en, och inte bara med mig. Sånt lägger jag märke till eftersom jag själv lider av detta från och till.

Klockan fyra sa Sigrid tack för sig och gick hem för dagen. Som en sann arbetsgrupp började vi genast diskutera den nya gruppmedlemmen. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att påpeka det där med blicken för att se om någon annan observerat det. Det hade någon annan gjort och så skojade jag till det om att Sigrid "verkade ha bestämt sig för att inte gå flirtvägen i karriären". Så beställde jag en utskrift från skrivaren (Vanja är sjuk så det var fritt fram), reste mig och gick runt hörnet för att hämta den.
Och då gick det precis som man kunde ha förväntat sig.

Hon påstod att hon inte hade hört någonting, och eftersom jag inte kunde fånga hennes blick så var det omöjligt att utläsa om hon talade sanning eller inte.

Kommentarer
Postat av: E

aj då

2008-08-26 @ 17:47:49
Postat av: Mirami

Mina kvinnliga kolleger berättade hur de en dag diskuterat den unge vikarien efter att han gått hem. De pratade om hur snygg han var osv. Några närmar sig väl 50, vikarien var 20+. Efter att de riktigt fjantat sig, öppnades plötsligt toadörren och ut kom vikarien...

2008-08-27 @ 20:20:09
Postat av: Bullen

Hemska människor som tar tillfället så fort de får chansen att baktala eller göra sig lustiga på andras bekostnad. Att ni gjorde bort er kan kanske vara en läxa?

2008-09-11 @ 07:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0