Papperstrassel

Låt mig få göra ett försök att beskriva våra kontorsskrivare.
Vi snackar stora, avancerade laserapparater med fyra olika inmatningskassetter.
Låt mig också få göra ett försök att beskriva kontorets olika sorters skrivarpapper.
Det finns en sort i A4-storlek med företagslogga, och en sort, lika stor men utan logga. Två olika typer.
Fyra skrivarfack.
Två papperstyper.
Ändå hör man flera gånger om dagen en enfaldig stämma ropa över kontoret:
"Skriv inte ut nu, jag har just bytt papper i översta facket!"

Låt mig få göra ett försök att beskriva Vanja.
Hon är bombad.

Eftersom hon inte fattar hur man byter papperskälla i utskriftsprogrammet tvingar hon hela kontoret att stanna upp (åtminstone utskriftsmässigt) för att hon ska gå bort till skrivaren (som ligger hyfsat långt bort), byta papper i översta facket, gå tillbaka till sin plats (lika lång väg tillbaka), klicka på Skriv ut och sedan gå tillbaka och hämta utskriften för att till slut byta papper igen. Sedan sluter sig hålet i tidens väv och allt fortsätter som om inget hänt, vilket det ju faktiskt inte heller har.
Nu vet jag vad ni tänker.
Jag vet hur man byter papperskälla i utskriftsprogrammet. Jag har t o m varit professionell papperskällebytesexpert under tre år av mitt yrkesliv. Vore det inte en smal sak för mig att hjälpa Vanja ta till sig detta lilla korn av lärdom.

Jag har tydligen misslyckats i mitt försök att beskriva Vanja.
Hon är omåttligt bombad.

Jag gjorde en gång misstaget att försöka lära Vanja någonting. Det gör jag aldrig om.
Det värsta Vanja vet är nämligen att någon, i värsta fall man och i allra värsta fall yngre man, skulle implicera att hon överhuvudtaget skulle behöva lära sig något. Hon kan nämligen allt! Försöker man att förklara en sak för henne avbryter hon mycket högljutt och visar på vilket sätt hon brukar göra, och eftersom hon har jobbat så länge på stället så måste ju det sätt hon brukar göra saker på vara rätt, annars skulle hon ju ha gjort fel alla dessa år och hur passar det ihop med axiomet att hon kan allt? Hon bara frågar??? Va? Va? Va?

Så hon får hållas. Det funkar ju faktiskt på hennes sätt också. Bara sämre.
Dessutom har vi på fondgruppen egen skrivare.

Kommentarer
Postat av: Per Starbäck

Det finns ju fyra fack, så det är enkelt ordnat. Låt henne använda det översta facket för vad helst hon vill använda just idag. Ni andra använder fack 2 för ologgat och fack 3 för loggat papper. (Fack 4 kan ni använda som en godisgömma.)

2008-08-14 @ 10:41:18
URL: http://krafsklotter.blogspot.com/
Postat av: Stanford

"Det finns en sort i A4-storlek utan företagslogga, och en sort, lika stor men utan logga. Två olika typer."



Vilken är den andra typen sa du? :D

2008-08-15 @ 08:59:12
Postat av: Banjo

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...?



visslar oskyldigt och trycker på Spara ändringar

2008-08-15 @ 11:56:44
Postat av: Stanford

"Det finns en sort i A4-storlek utan företagslogga, och en sort, lika stor men utan logga. Två olika typer."



Typ 1: "utan företagslogga"

Typ 2: "lika stor men utan logga"



Finns denna logga, någonsin?



Eller så är det jag som inte inser vidden av de semantiska krumbukterna.

2008-08-15 @ 12:09:56
Postat av: Banjo

Nu förstår DU inte riktigt vad JAG menar...



visslar ännu oskyldigare och poängterar vad jag gjorde senast jag visslade oskyldigt

2008-08-15 @ 13:52:37
Postat av: Stanford

Nä, läser inte fetstilt. Vägrar.

Om jag dessutom klipper klistrar, och förklarar övertydligare och övertydligast flera gånger om i kommentarsfältet kommer flera att upptäcka Banjos troligen enda brist. Om jag dessutom skriver massa efterkonstruerade argument...

2008-08-15 @ 14:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0