Värste och värsta

Idag är det  400 dagar tills min egensatta tidsfrist går ut. Ingen anledning alls till panik.
Dagen till ära ska jag avverka två inlägg i ett.

Jag har en kollega som vi kan kalla Värste Dejtare, eftersom det är det näst bästa anagram jag någonsin kommit på och den stora anledningen till att den här historien alls berättas. (Värste Dejtare låter hälsa att hon inte alls lever upp till sitt anagram, till stor besvikelse för henne själv.)
Värste ska åka till varmare länder i maj och är mycket uppspelt över detta, men ännu är det bara februari och snön fykar, så det är väl inte konstigt att hon såg lite frånvarande ut när hon kom traskande in i fikarummet i går eftermiddag.
När jag påkallade hennes uppmärksamhet såg hon ytterligt förvånad ut.
- Varför ser du så förvånad ut? frågade jag således.
- Nej, jag gick och drömde lite bara, svarade Värste och började komma till sans.
- Drömde du om maj? frågade jag, och plötsligt såg Värste Dejtare minst lika förvånad ut om inte mer.
Jag tror hon överskattar min skånska dialekt, den är inte SÅ bred.


Som andra inlägg måste jag bara få presentera en video som jag fick tillskickad mig via Ordspel, med kommentaren: "Här har du din fru, Banjo!"

Värsta schlagern

Nja. Kanske inte ändå. Men jag måste hålla med om att en person som har så mycket självdistans att hon skulle kunna stå och fula sig sådär på film för att glädja andra, hon skulle ligga extra bra till.

Kommentarer
Postat av: Nemi Lakritspuck

:D Det var ju en trevlig sång att fira 400 med!



När sådan här musik spelas då GÅR det ju bara inte att sitta still, oavsett om man är på jobbet eller inte! För det är ögon och de tindrar! Så jag kan sympatisera med huvudrollsinnehavaren (och så är det ju intressant att få en bild av potentiell konkurrens)även hennes jobb verkar skilja sig en del från mitt... Men olika falla livets lotter.



2010-02-19 @ 16:16:04
Postat av: lukass

Haha! Lysande video! =)

2010-02-23 @ 22:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0