Åh, vilken underbar morgon...

Ja, faktiskt.
Det är inte bara fredag, jag har dessutom fått en alldeles för sällsynt åttatimmars nattsömn. Jag drömde att jag blivit dömd till döden för illa tajmad förkylning, och jag kunde inte fly eftersom jag tappat bort mina skor. Och så vaknade jag i precis rätt ögonblick! En helt underbar morgon!

Sen går man upp och duschar, sätter i linserna, drar igång kaffehurran och loggar in på vetgirig.nu. Den som kom på frågesportsligor på nätet borde få någon sorts pris. Inget kan få en på bättre morgonhumör, under rådande civilståndsomständigheter naturligtvis, än att veta vad Tysklands ESC-bidrag från 2005 heter, samt känna igen Kiribatis statsvapen.

Sen virar man in sig i sin tremeterslånga halsduk från Hennes&Mauritz och går ut i Rimfrostistan. Hela veckan denna fuktiga luft och minusgrader, som gör hela världen så vacker. Måtte det hålla i sig i åtminstone en dag till så jag kan gå ut i dagsljus med den lille Canon IXUS:en. Då blir det fotoutställning här!

Och ljusstakarna står kvar. Jag är inte ensam i min revolution i huset. Fru Björk (välkänd från tidigare bloggar) har naturligtvis tomtesläden uppe fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0