447 dagar till celibat? Skulle inte tro det!

Det här får ses som ett experiment.
Jag har gett mig en frist på 447 dagar att skaffa mig ett ordentligt förhållande, sen får det f-n va!
Vad händer om 447 dagar då? Jo, jag fyller 40. Hela denna blogg kan för den oseriöse ses som en gigantisk 40-årskris.

Den här bloggen är i första hand en utförlig kontaktannons. Varför nu det då? Jo, för att jag är så förfärligt trött på alla dessa nätdejtingsajter, där det går 100 killar på en tjej och varje stackars sådan blir alldeles avtrubbad av alla inspirerande "tja bruden, söt du va" och "Puss på dig" som 99 av de hundra bombarderar dem med så att när den hundrade (jag alltså, men det förstod ni säkert) verkligen kommer med en seriös propå så blir svaret oftast inget alls och i bästa fall ett "Tack. Och du då?" Bättre då att ta saken i egna händer (nej, inte på det viset, snuskisar!) och skapa något eget. Dessutom får man ju fånigt lite utrymme att presentera sig på på Match och Spraydate och Motesplatsen och allt vad de heter.

Dessutom hade jag tänkt att bloggen skulle användas för att hjälpa mig att förstå mig på er. Jag kommer att filosofera över olika beteenden i raggningssvängen och rådfråga er läsare om vad som egentligen menas med dessa. För det är uppenbart att jag behöver hjälp och tolk. Som det här med "Och du då?" t ex....mer om det senare.

Först och främst vill jag klargöra en sak. Namnet på bloggen är valt i parodiskt syfte. Jag söker inte i första hand fru, jag söker livspartner. Någon att dela glädje och sorg med, någon som får en att inse att alla de där fåniga klichéerna är sanna.

Vem är jag då? Ja, de flesta som är med från början här känner mig ju redan, men för eventuellt nytillkomna hoppas jag tillåtas presentera mig:

38 år (än så länge), heterosexuell man, ursprungligen från Åhus i Skåne, nu boende i Norsborg i Botkyrka, hyresrätt, 3:a, förstahandskontrakt.
Jobbar på bank, på försäkringssidan. Jag säljer dock inte, så oroa er inte för otillbörlig prackning.
1.83 lång. Inte tjock, inte smal. Självvalt tunnhårig.
Fritidsintressen: sällskapsspel, vetgirig.nu och schlager.
214 vänner på Facebook. (Ja, något säger det väl om min sociala förmåga?)
Ordförande i Svenska Scrabbleförbundet.
Tränar sparsamt men skulle säkert skärpa mig med rätt motivation och sällskap.
Äger inga husdjur, men hyser ingen aversion mot dylika. Tycker bättre om katter än hundar. Har svårt för skäggagamer och fågelspindlar.
Inga kända allergier. Rökfri sedan ett antal år tillbaka (sa han inte utan stolthet...).
Lite av språkpolis.
Har bott i USA och i Belgien, och vill nog om möjligt stanna kvar i Sverige resten av livet, förutom någon semester om året förstås.

Ja, det var väl lite kort vad jag handlar om, för att komma igång.

Vem är du då, vem är det jag söker?
Det är faktiskt inte så noga, men ett par saker är viktiga.
Du är inte längre än 1.83.
Du tycker fåniga sällskapsspel är kul.
Du tycker om dig själv, men inte så mycket att det går ut över hur bra du tycker om andra människor.
Du använder stor bokstav, komma och punkt. (Japp, jag blir faktiskt både nervös och andfådd av att läsa texter utan dessa viktiga ingredienser.)
Du tycker det är okej att jag låter dig bestämma ibland.
Du har inga problem med på vilket sätt jag andas.

Nej, nu ska jag bara komma på en rubrik på det här inlägget och sedan publicera. Välkommen med på resan.

Kommentarer
Postat av: Elmis

Rudbrik...



Heja Banjo! :)

2010-01-03 @ 22:02:50
Postat av: alterego

2010-01-04 @ 01:02:00
Postat av: alterego

Friskt vågat hälften vunnet.

Håller tummarna.

Och ser fram emot nystartat bloggande...

:-)

2010-01-04 @ 01:03:33
Postat av: Helene

Jag kommer att följa detta med intresse och mest troligt brett leende. Det blir lätt så när du skriver.

2010-01-04 @ 09:53:58
URL: http://tusenstjarnor.blogspot.com
Postat av: Susanna Niklasson

Antal vänner på facebook säger ju ingenting om ens sociala förmåga. Jag har 161 vänner och vill mest bara gömma mig. :) MEN! Att du för varje statusuppdatering får minst 15 tummar upp måste ju säga något. :)



Lycka till, Be...njo!

2010-01-04 @ 12:11:46
Postat av: Elof

Lycka till!

2010-01-04 @ 15:19:31
Postat av: Jessica S

Vilken härlig början på en blogg. Ser med nyfikenhet fram emot att ta del av din resa mot kärleken. Jag hade turen att hitta en fantastisk man i nätdejtingdjungeln (dock gillar han inte sällskapsspel, vilket är något av en passion för mig)



Stort lycka till!



Jessica

2010-01-04 @ 15:43:41
Postat av: Valter Lego

Kul att det finns en annons för e-kontakt.se här också. Om nån behöver browsa lite. 446 dagar nu!

2010-01-04 @ 16:30:13
Postat av: Lena

Åh, Johan.

Det är projekt som denna som gör världen lite roligare att leva i.

Kommer följa dina äventyr med spänning och kanske kan jag tillochmed vara dig behjälplig under resans gång. Vem vet? :)

2010-01-04 @ 17:33:51
Postat av: Jenny-Guin

:D En av de bästa kontaktannonser jag läst! Om mitt eget förhållande inte workar ut (du sa inget om aversion mot anglicismer ;) ) så hör jag av mig.



Heja dig och simma lugnt. Du är en underbar människa i dig själv, singel eller ej. Bara du inte glömmer det. :)

2010-01-05 @ 10:22:53
Postat av: sommarträd

Jag tittade i min kristallkula, du ska inte behöva vara ensam länge nu, jag lovar !Rättare sagt jag vet.

2010-01-05 @ 12:10:56
Postat av: emma

Hej!



Jag råkade komma in här av en slump.. och jag tänkte mest som ett tips.

Hur tänker du när du skriver "inte längre än 1,83" först?

Det tror jag inte många faller för, att det skulle vara det viktigaste.

2010-01-05 @ 20:03:49
Postat av: Anders

Jag kan bara hålla med om att nätdejtingsajterna är värdelösa! Det var bättre förr då det var kontaktannonser i tidningar som gällde istället! :-) Nåja, kanske inte så jättebra det heller, men i alla fall lite bättre! :-)



Internet är bra på många sätt, men just "dejting" på internet funkar helt enkelt inte.

2010-01-13 @ 12:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0