Bara ett nummer

Ikväll är jag tydligen bara ett nummer.
Det började ytterst oskyldigt, en person som jag dåförtiden trodde var min vän skickade sms och undrade om jag ville följa med på Ålands-kryssning på fredag (läs: idag). I min enfald trodde jag naturligtvis att det var det gamla vanliga gänget, och tackade tveklöst ja. Föga anade jag vilka lugubra planer som dväljdes i det harmlösa meddelandet.

I förrgår började dock mystiken tätna, då följande meddelande gonggongade sig (jo, jag har en ganska ostentativ mobilsignal för mottagna sms) in i min tillvaro:

"Kära medresenärer! Detta är kaptenen som talar. Samling på terminalen kl 17:00. På terminalen får ni varsin nummerlapp som skall bäras synligt under hela resan. Ombord har vi inga namn, vi är nummer. Vi lämnar Stockholm 18 och nästa hålltid är cocktailbaren klockan 18:01. Buffén serveras 20 och kolhydrater får ej petas bort. [..] Puss&Kram/ Captain & the Crew"

Några efterforskningar senare visar det sig att ingen i "det vanliga gänget" ens känner till detta evenemang! Jag har uppenbarligen blivit lurad in på något som jag inte har någon kontroll över. Läskigt....

Se detta som en livförsäkring! Jag säger som Homer Simpson. "Going now. If not back, avenge deaths!"

Och om jag får välja nummer så vill jag gärna vara 176-167, för det är ju den smarte björnbusen....

Kommentarer
Postat av: Jannike

Åh, så spännande!

Om du kommer tillbaka förväntar jag mig självfallet nåt slags begriplig rapport om det hela.

Om inte, så var det kul att lära känna dig.

Ha det så bra!

:-)

2010-02-05 @ 11:05:43
Postat av: Valter Lego

Ooooh, man undrar om TV4 kommer vara där och filma...

Tänk om nån har skickat en massa biljetter till en massa kvinnor som är ute efter dig!

Eller tänk om det är japansk dödsbingo! Det är ju inte alls lika roligt!

2010-02-05 @ 17:05:54
Postat av: J

:D Tufft!

2010-02-05 @ 20:49:07
Postat av: Guin

Och tänk så många roliga vitsar ni kan dra för varandra hela kvällen! Ska vi byta nummer? Vill du ha ett nummer? Numera är jag ett nummer.



Farväl!

:)

2010-02-06 @ 14:57:54
Postat av: Linda

Oj, vad roligt! En sådan tillställning kan inte bli fel.

2010-02-07 @ 12:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0