En lång fråga

Det roligaste med att blogga är att läsa kommentarerna, så fortsätt gärna att skriva sådana! Eller börja skriva sådana. Jag behöver som sagt all hjälp jag kan få.

När jag skrev det första inlägget trodde jag att många skulle reagera och ifrågasätta min sista punkt på listan över vad jag söker, men istället har jag fått kritik för den första. Varför ska frugan inte vara längre än 1.83?

Uppmärksamma läsare har säkert observerat att jag tidigare i inlägget skrev att jag själv är 1.83. Och tyvärr är jag en så futtig människa att jag inte vill sträcka mig på tå för att ge min älskade en puss på munnen. Jag kommer att se upp till henne tillräckligt ändå. Alla långa, vackra och säkert på alla sätt underbara baskettjejer får ursäkta.

Att längdaspekten är den första som nämns i uppräkningen betyder på intet sätt att det är den viktigaste. Det råkade bara vara det första jag kom på. Och om min drömkvinna i alla andra avseenden sitter där ute och låter bli att höra av sig bara för att hon råkar vara 1.85, då har jag svårt att tro att hon verkligen var min drömkvinna när allt kommer omkring.

Ja, det var min morgontanke för trettondagen. Jag ska jobba idag. Vad gör ni?

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja, varför känns längden som så fullständigt avgörande? Eller i varje fall diskvalificerande? Jag tror visserligen inte på begreppet Drömkvinna, men det är ju jag, det. Jag tror att den där Kärleken, som jag väl föreställer mig trots allt är det som du hoppas på, uppstår ur helt andra mekanismer än vad som förefaller finnas på utsidan, även om sånt som kroppsform, längd och ögonfärg säkert har betydelse för vilka vägar den ska kunna leta sig fram på. Jag har själv blivit oerhört förvånad flera gånger, när jag har trott mig ha en idoliserad bild av Den Rätte, men fallit fullkomligt raklång för dess motsats. De här idealen som man sätter upp för hur ens tillkommande ska se ut och bete sig blockerar nog snarare vägarna för den där Himlastormande Kärleken och det kanske kan vara nödvändigt när man ska sålla bland tiotusentals hugade aspiranter för till exempel en tv-serie... eller nåt, men... Fast å andra sidan har ju jag inte en aning om hur stor skörd du håvar in med hjälp av den här bloggen! Du kanske helt enkelt behöver såna begränsningar för att göra tillströmningen hanterbar?

2010-01-06 @ 12:14:36
Postat av: truffan

Önskemål kan du ha, sedan kanske inte allt vad du önskar stämmer in. Men annat stämmer desto mer :-)

Livet är outgrundligt och man vet aldrig vad som väntar runt hörnet! Är bara fortsätta att önska!

2010-01-06 @ 12:33:58
Postat av: lukass

Jag retade gallfeber på en kille på en dejtingsajt just pga detta. Jag skrev om mig själv så det passade alla hans önskemål, men han ville inte ha nån kortare än 165 och jag är 163, så jag bad så hemskt mycket om ursäkt sist för att jag stört honom när det ändå inte är nån vits. Han blev till sig i trasorna, men jag fortsatte att avböja. Jag vill inte ha nån som dömer bort mig pga min längd. =) Elakt? Japp. Lärde han sig nåt? Förmodligen. =)



Det handlar ju inte så mycket om längden. Det handlar om vilka signaler det sänder. Det visar att du bryr dig mer om det yttre än det inre. Ingen kvinna vill bli dissad pga sitt utseende, som man ändå inte kan göra nåt åt och som är fullkomligt irrelevant för att kärlek ska kunna blomstra... Kärlek handlar väl om att mötas. Praktiska besvär löser sig alltid. Jag önskar t ex inte långa män, för de knäcker nacken på mig och man kan aldrig kramas ordentligt om jag inte står i en trapp eller på en pall... asjobbigt. Ändå faller jag för såna.. =/ Hjärtat struntar fullständigt i längden! =) Lycka till!

2010-01-06 @ 12:44:46
Postat av: Banjo-Herren

I inlägget räknar jag upp en massa saker som har med det inre att göra, och en enda liten pyttesak som har med utseendet att göra.



Ändå blir jag stämplad som utseendefixerad. Nej, det är faktiskt inte rättvist!

2010-01-06 @ 13:27:23
Postat av: Valter Lego

Eftersom du uppenbarligen vill ha den här frågan (och eftersom jag, medgivligen, har funderat över den):

Hur andas du?

2010-01-06 @ 15:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0