Oförståelige Knut

Och så var det dags att återbörda tomtarna till loftet igen.
Jag är ganska ny i pyntbranschen, det kändes ganska meningslöst (och Svenne Banan) att krimskramsa upp en lägenhet som man ändå aldrig befann sig i vid skarpt julläge. Så fort det börjar osa glögg brukar jag tomta ner till Åhus och föräldrahemmet.

Men så i fjol föll jag till föga och köpte stakar till fönstren, garnerade med lite tomtar och en grankotte och så var den klar. Jul à la Banjo.
I år utökades beståndet med några bonader och riktiga (pyttesmå) glöggmuggar (som dessutom funkar utmärkt till genever!).

Men nu ska alltså allting tas ner och gömmas undan. Man kan ju undra varför? Det är ju fortfarande mörkt och dystert och trivselbehövande ute. Vore det verkligen så förfärligt att låta stakarna lysa åtminstone till Kyndelsmäss?
Fast då bleve man väl stämplad som byfåne, förstås. Såna brott mot kutymen gör man sig inte skyldig till ostraffat.

Det är bara att bita ihop och otrivas tills gumman Tö kommer kvastande.

Kommentarer
Postat av: Matz

Låt det stå kvar, var en rebell!

Jag tänkte inte packa ned (fusk)granen ännu, trots att det är tjugondedagen idag.

Kanske kan du sätta upp lite kycklingar och hävda att det är till påsk, eller sätta upp plastsemlor med ljus.

2010-01-13 @ 14:17:16
Postat av: Jannike

Jag håller med Matz. Ljusen står där ju liksom inte till åminne av Jesus Kristus och alla som skolo skattskriva sig utan just för att skingra det förbannade mörkret! Tomtarna däremot kan man gott packa ner. Tycker jag.

2010-01-13 @ 14:50:03
Postat av: Matz

Upp med tomtarna på loftet

2010-01-13 @ 16:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0