Förbisedda aspekter - 15/2


Aftonbladet 15/2 2012

Ingenting är så viktigt och intressant för stockholmare än hur mycket deras boende är värt. I den här staden har man inte ett hem, man har en investering. Är det här en löpsedelsvärd nyhet i resten av landet?
Den frågeställningen aktualiserades för mig idag, eftersom detta är en resdag. Den började i Stockholm, och slutade i Lund. Aftonbladets löpsedel såg ut sån här i Stockholm, och jag vet inte hur den såg ut i Lund, men så här skyltade Expressen på Centralen:

Expressen, 15/2 2012 I

Samtidigt i Lund:

Expressen, 15/2 2012 II

Ingen av dessa löpsedlar kan anses speciellt lokal, även om Älmhult naturligtvis är närmre Lund än Stockholm. Om jag hade varit riktigt grundlig och seriös i min forskning skulle jag naturligtvis ha medhjälpare ute  i landet som fotograferade löpen på olika ställen, en i Göteborg, en i Lund/Malmö och en i Umeå exempelvis (och längre fram när jag själv blir den i Lund/Malmö en i Stockholm) för att se om det även finns geografiska skillnader i vad som anses vara toppnyheten.
"Anti-liptabletter" kan vara det vrångt gulligaste ord som hittills förekommit på löpsedlarna i år.

Och eftersom jag är i Lund bifogar jag som utlovat även Kvällspostens löp:

Kvällsposten 15/2, 2012

Vågar jag gissa att KvP:s löpsedel i Malmö har en i stort annorlunda utformning? Men det är i alla fall uppenbart att semlor är av nationellt intresse! Men med choklad? Och blåbär? Njae.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0