Två världsnyheter - 2/2

Efter gårdagens konstaterande att löpsedlarna lätt blir för svårlästa och ofokuserade om jag fotograferar dem allihopa i en bild har jag beslutat att ta enskilda bilder av varje löpsedel. Det höjer kvaliteten på forskningsmaterialet avsevärt. Bl a kan vi titta lite närmare på den där lilla textraden som Expressen ofta har i sin löpsedels ovankant.


Expressen 2/2 2012

Bara typiskt att vi börjar med detta en dag när Expressen inte har någon ovankanttext. Expressen har gjort en kartläggning igen, och den här gången är det ju en som är riktigt behjärtansvärd. Man undrar hur löpsedlarna ser ut på närköpet i Joensuu...HÄR SURFAR DU GRATIS I JOENSUU! och så en dekorativ pil som pekar mot fiket.
(Jag har aldrig varit i Joensuu, nej.)
Och någon, förmodligen den vidrige Johan T Lindvall, har tjuvläst Vickans dagbok. Snart är det dags för BB att åka till Haga.


Aftonbladet 2/2 2012

Suck. Blir det någonsin fred i Egypten? Är den här nyheten Sport eller Politik? Eller bara Katastrof? Jag kommer in på mitt kategoriseringstänk mer på lördag när jag planerar att vara klara med januaris "bokslut".
Men skvallerbilagan är extra tjock, redan idag!

Och till slut surfar jag in på Aftonbladets app och hittar en nyhet som om någon borde hamnat på löpsedlarna. Den gravide mannen kan ju slänga sig i väggen!


Första kvinnan med manlig sädesvätskeproduktion! De, förutom Aftonbladets rubriksättare, som inte vet vad "ejakulera" betyder, kan slå upp det i SAOL, som numera finns som gratis-app!

Kommentarer
Postat av: Valter_Lego

Här måste ett (till bildning uppmanande) finger viftas! SAOL är för snäva i definitionen här. Ordet ejakulation används faktiskt om manlig såväl som kvinnlig utlösning. Och även om manliga s k blanka skott, skulle jag därmed tro. SAOL-skribenterna var i detta fall ignoranta eller desinformerade. Så även Banjo-Herren kanske?!

2012-02-02 @ 23:39:57
Postat av: Banjo-Herren

Då får jag hoppas att den goda Shannon Bell verkligen fick en fontänorgasm.



Jag försöker för det mesta att inte vara ignorant. Däremot kan jag inte rå för att jag blir desinformerad av samhället.

2012-02-03 @ 08:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0