Mot nya, djärva mål - 19/3

Den här gången handlade inte rubriken om löpsedlarna.
Jag har precis fått nytt jobb i Skåne och kommer ha fullt upp med att förbereda och utföra flytt. Jag ska bli sambo och har sällan varit lyckligare. Tyvärr blir nog utförligheten i bloggen lidande ett tag. Det kommer mest bli bilder och bara de mest oemotståndliga kommentarerna. (Va, var det nån som sa "skönt!"?)

När jag väl är installerad i Lund och Malmö så kör jag igång på allvar igen, och då med tre tidningar att täcka. Det kommer att bli supernördigt! Längtar redan!

Men nu ska vi bara hafsa igenom resten av mars och hela april först. Häng med!


Expressen 19/3 2012


Aftonbladet 19/3 2012

Asch, det blir ju direkt helt oemotståndligt! Jag hoppas Jens och Sven och P-G tittar in och blir lika nostalgiska som jag.
Året var 1995. Jag hade just fått nya studiegriller i huvet, gjort högskoleprovet och kvalat in till dataingenjörsutbildning på Lunds Tekniska Högskola. Alla nya studenter hade samlats i aulan för att göra ett propedeutisk test, men vi hann bara slänga några getögon på de helt horribla frågorna förrän ljuset slocknade. Plötsligt kom fem män i roliga hattar ingående och deklarerade att testet var en hoax och att nu började nollningen! På den tiden var det fortfarande väldigt grabbigt på datautbildningen, 80 grabbar och 10 tjejer, så nollningen var utformad därefter. Det var öl och tävlingar och öl och enklare förtäring och öl. Och alla kläddes i rosa overaller (vilket iofs inte är så grabbigt) och knådades ihop till en enhet utan rätt att sticka ut. Precis som vi grabbar vill ha det. Datanördar som plötsligt är i ett "hippt" gäng istället för utanför, vad kan det bli förutom succé?
En del i kollektiviseringen var att vi skulle lyda de fem männen i de roliga hattarna (som visade sig vara vikingahjälmar) i deras minsta vink. Skrek de efter nollevisan så klämde vi i. Ropade de "McDonalds" så ropade alla 90 "En Big Mac med Coca och pommes, med EXTRA ALLT!" och framför allt så ropade de ofta: "LUFSA SOM TROLL!" och då gjorde alla tre distinkta lufs!

Tre distinkta lufs om dagen håller doktorn borta! Vem kunde ana att vi egentligen höll på med friskvård där i fyllan och villan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0