Självdiagnos

Segdragen förkylning. Ja.
Trötthet. Normaltillstånd, men ja.
Omtöcknad och förvirrad. Jämt och ständigt.
Smärta vid djup inandning. Jo.
Feberfrossa. Långt ifrån.
Tjockt brun- eller grönfärgat slem. Host, host, *SPLATT*. Nej, vanligt vitt.

Njae, jag har nog inte lunginflammation trots allt, men nåt skit är det. Jag har hostat så överjävligt den senaste tiden så att det antingen skett någon muskelbristning i bröstet eller spruckit ett revben. Kan inte sova på mage och det har blivit ännu mindre skönt att hosta. Och då var naturligtvis någon tjänstvillig kollega tvungen att undra om jag kanske fått lunginflammation. Men lunginflammation gör väl för allt i världen svinont hela tiden och inte bara ibland?
Och dessutom har jag ingen feber. Det måste väl ändå vara minimikrav för lunginflammationsanatoriet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0