Världens sämsta ursäkt

Jag fick ett ytterst indignerat brev från Vattenfall igår. Nu hade de minsann både besökt mig och skickat ut en avläsningslapp till mig utan att ha fått in aktuell mätarställning. Det var faktiskt JÄTTEVIKTIGT att mätarställningen kom in minst en gång om året, annars så kanske jag inte skulle få korrekt elräkning och hur skulle det se ut!? Nu var de så trötta på mina fasoner att de krävde att jag ska ringa en Axel på Vattenfall före den 21/12 och meddela mätarställningen muntligen annars förmodligen jävlar.

Problemet är att jag redan har skickat in deras sketna lapp för länge sedan. Den hamnade väl på samma ställe som min ansökan om tandläkartid. Vilket i sin tur förmodligen kommer att leda till att när den kommer fram nästa år vid den här tiden så kommer dom väl höra av sig till mig och undra vad jag håller på med för skumma försök till skämt som skickar in en felaktig avläsning....

Hur som helst så är det ju ingen idé att försöka förklara att man redan skickat in möget. Det är ju för bövelen världens sämsta och äldsta ursäkt. Jag kan lika gärna påstå att hunden åt den. Men jag kommer naturligtvis att hävda detta i alla fall, hur lite nytta det än gör. Det är nog att anklagas för saker man verkligen har slarvat med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0