Påsk är bäst på julen

Jag verkställde idén jag berättade om för en tid sedan och köpte en flaska påskmust, en flaska sommarmust och en flaska julmust för att se vilken som var godast.
Ett envist och illvilligt rykte låter göra gällande att det är samma dryck fast med olika etiketter, men det måste vara en vandringssägen! Det vet ju alla att det är mer påskextrakt i påskmust jämfört med julmust! Själv har jag alltid tidigare tyckt att julmust är godare än de andra två, men viss misstanke fanns att det kan ha lite att göra med under vilka omständigheter drycken inmundigas.

Testet gick mycket enkelt till; först drack jag några klunkar påskmust, för att sen ta ett par munnar sommarmust och till sist avsluta med julmust. Ytterst vetenskapligt, eller hur? Ni får ha i åtanke att såna här tester inte gjorts förut plus att jag inte har något tålamod eller ork att ta en sån här sak på allvar.

En mustkännare vars släkting jag känner har påstått att must inte blir riktigt bra förrän den passerat bäst-före-datum, och det stämmer faktiskt! Den unkna påskmusten smakade klart fylligare och mognare än den färska julmusten som var lite skarp och sliskig i jämförelse. Sommarmusten fick minuspoäng för sin blotta existens och hamnade sist i testet.

Slutsats; köp 2008 års julmust redan nu och stoppa undan i skafferiet. Och påskmust att servera till nästa påsk kan ni alltså fortfarande köpa på Vi Norsborg. 9:90 SEK + 2 SEK pant. Den är så mustig så man vet knappt var man ska sätta munnen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA!!! Keep going!

2007-11-16 @ 08:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0