Så var det slut med det allra roligaste

Besegrad.
Z sökte mig hela partiet och retade min blanka som stod bredvid på stället. Jag bytte bort det, fick upp det igen, bytte bort det, fick upp det igen, men då! Likt professor Balthazar kom jag på det. AEIRRZ? bildar ju tillsammans det fina nya ordet AZERIeR! Den fick jag ut för 102 poäng, men försent. Gunnar Andersson, regerande mästare, hade redan dragit ifrån med än mer, och efter den rullen plockade jag upp VLMNFCT ur påsen med inga kvar i påsen.

Hamstern kom hem till sin urhusse och den gula ledarvästen som jag haft på mig hela matchen fick jag också ta av.

5 av 6. Än finns det hopp, skönt att ha motflytsmatchen avklarad. För man får ju bara en motflytsmatch  per turnering, eller hur? Eller har jag läst reglerna fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0