En Toast Skagen på liten tallrik

Ett av mina favoritställen i Stockholm är Slussen Hiltons bar Eken. Dock har jag väldigt sällan ätit där, men igår var det så dags. Jag var inte jättehungrig så jag tittade på deras "Classics and Snacks"-meny och fann Toast Skagen. Toast Skagen är riktigt gott, så jag bestämde mig för en sådan.
Det visade sig finnas två storlekar, liten och stor. Av erfarenhet vet jag att liten kan betyda ganska stor så jag frågade den lilla servitrisen hor stor den lilla Toasten var. Hon måttade en cirkel på åtminstone 10 centimeters diameter och det lät mer än tillräckligt. Jag undrade i mitt stilla sinne hur gigantisk den stora var då...dessa hotellbarer som alltid brassar på....

Det tog en bra stund och sedan kom servitrisen tillbaka. På fatet hon satte fram tronade en fånigt liten Toast Skagen, kanske på sin höjd 4 centimeter i diameter. Jag kunde inte låta bli att fråga henne på mitt sedvanligt finkänsliga sätt vad fan hon menat med att måtta en decimeter när jag frågat tidigare. Svaret var obetalbart.
"Jag menade tallriken."

Hon fick ingen dricks. Jo, lite, men i prinicip inte av mig.....


Kommentarer
Postat av: Orne

"Hon fick ingen dricks. Jo, lite, men i princip inte av mig....."

Snodde du från grannens drix? :-)

2008-02-18 @ 12:54:04
Postat av: JS

HAHAHA!!

Jag menade tallriken...hur kan allt skoj hända dig?!

2008-02-18 @ 14:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0