Mellan en näsoperation och en påse McDonalds...

... kan det hända mycket..och det gjorde det!!! ...men inte i MITT liv...

    Jen har förlovat sig och galpal är bjuden på bröllop i Marocko!!

Två veckor var jag bortrest på semester och när jag lämnade Bryssel-staden så var senaste kapitlet i Jens kärleksliv att hon dumpat senaste karlsloken och bestämt sig för att bli homosexuell...Det sista var ett skämt förresten..


Nåväl...jag lämnade Bryssel och Ben var en singelsnäcka...

Två veckor senare och tillbaka i Bryssel fick jag ett sms sent en kväll..

Jen ursäktade sig för att hon inte hört av sig på sistone (hon hade förmodligen totaaaalt glömt bort att jag varit bortrest hela tiden, haha) och berättade att det berodde på att hon varit upptagen med en förlovning!

Hur lång tid tar en förlovning egentligen...???


Jag grattade och frågade vem som var den lycklige mannen...

Det var en kille som vi här låter oss kalla Frank och han var inte ens en gråhårig sockerpappa förresten utan en ung, snygg grabb som är duktig o villig att laga smaskig mat till Jen varje kväll..


Jen och Frank blev introducerade för varandra av en gemensam kompis och när Frank kom på spontanbesök med en påse hamburgare från McDonald's två dagar efter Jen's näsoperation och Jen fortfarande var röd och blå och lila i ansiktet så tänkte Jen att om en grabb kan älska mig även när jag ser ut som en portion krossad tomat i ansiktet...då måste han vara min soulmate!


Frank blev därmed insläppt och mellan tuggorna uppstod sann kärlek, Ikea-besöket planerades in veckan därpå, Frank flyttade in och förlovningen var ett faktum...


Jag frågade om jag fortfarande får paxa första parkett på bröllopet fastän det aldrig blev något bröllop med karlsloken från veckan innan semestern och ja, det får jag ju givetvis...


...men bröllopet skulle inte stånda förrän om två, tre år på en strand i Asien..

Okej tänkte jag tills jag fick en "ny" muntlig inbjudan till bröllopet som nu istället skulle hållas i Marocko två dagar innan självaste julafton!!!


Mitt hjärta sved till...hur skulle jag någonsin hinna åka på bröllop och ta mig tillbaka till julklapparna i god tid före Kalle Anka?


Jag sa att jag skulle se vad jag kunde göra...

Meanwhile (see Sex and the city)...undrade Jen om jag inte kunde följa med och titta efter brudklänning på lördag.. Absolut!! utbrast galpal och tänkte att jag kan ju gott pröva lite klänningar jag också...det kan ju inte expediten veta..ehum ehum..


Jen avbokade vår dejt med brudklänningarna och tiarorna samma lördag..

Tråkigt tänkte jag och insåg att det är ju alltid klokt med reseavbeställningsskydd...bara utifall att...


VK - i kärlekens tecken


Kommentarer
Postat av: Stanford

Reseavbeställningsskydd? Fegis!

Kryssa i +1 på inbjudan istället och ge dig ut i vimmlet för att hitta någon att ta med dig. "Hello handsome, wanna join a wedding in Marocko?". Garanterad feltolkningsfritt!



I värsta fall får du åka på semester till marocko med någon god vän(inna)...

2008-09-12 @ 08:28:41
Postat av: Banjo-Herren

räcker upp handen i värsta fall

2008-09-12 @ 14:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0