Allergier

Man kan vara allergisk mot alla möjliga saker.
Farmor Gunborg sa sig vara allergisk mot gula servetter. Men jag misstänker att det bara var retorik för att poängtera en ståndpunkt.

Själv är jag inte mig veterligen allergisk mot något. Jag har länge försökt hävda att jag är allergisk mot potatis, men då skulle jag ju inte kunna äta pommes frites eller chips, vilket jag onekligen kan. Mina förhoppningar står till att det är något ämne i potatisen som försvinner vid fritering som jag inte tål, för annars skulle ju min aversion bara vara pjoskighet, och pjoskig kan man ju inte tillåta sig att vara, eller hur?

Men nu har jag kommit och tänka på ett egendomligt sammanträffande. Idag åker jag hem till Åhus för att i helgen fira Banjo-Moderns 70-årsdag. Jag har varit sjuk hela veckan. För två år sedan fyllde Banjo-Fadern också 70. Hela veckan innan vi åkte ner och grattade honom så var jag hemma från jobbet sjuk. Och trogna läsare kanske minns hur det var med mig i samband med Ben-Slirrens 40-årsdag i fjol? Jajamän! Jag var sjuk!

Kan man vara allergisk mot familjejubileum???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0